Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorDemihova, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-02-12T02:01:35Z
dc.date.available2017-02-12T02:01:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56698
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34805
dc.description.abstractVardarbība sabiedrībā un skolēnu vidē ir aktuāla tēma. Skolotāji ikdienā sastopas ar emocionālās, verbālās un fiziskās vardarbības aktiem. Diplomdarbā ir pētīta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra par vardarbības cēloņiem un veidiem. Cēloņi ir vardarbīga vide, nelabvēlīgi sociālekonomiskie dzīves apstākļi, bērna pamešana novārtā, neapmierinātas bērna vajadzības, paaugstināts stresa līmenis, psihiskas saslimšanas. Vardarbības prevencija iedalās – primārā, sekundārā un terciārā. Skolotājs ikdienas darbā pārsvarā nodarbojas ar primāro vardarbības prevenciju. Galvenie vardarbības prevencijas pasākumi ir - veidot savstarpēju cieņu un pozitīvu saskarsmi skolēnu vidū, empātijas attīstīšana, palīdzība vājākajam, uzmanības pievēršana emociju izpratnei, klases saliedēšana, sadarbības attiecību veidošana, situāciju radīšana klasē, kas sekmē humānu jūtu veidošanos, pozitīva skolēnu pašvērtējuma un pašcieņas veidošana. Šīs tēmas var tikt sekmīgi attīstītas sociālo zinību un ētikas mācību stundās sākumskolā.
dc.description.abstractViolence in modern society and amongst schoolchildren in the elementary school is an actual theme. Teachers in the elementary school encounter in their everyday job with acts of emotional, verbal and physical violence. The author of this qualification work has searched in the paedagogical literature for the reasons and kinds of violence. The main reasons of violence are – povery, being in violent conditions, not satified children`s needs, high stress level, psychical deseases. The prevention of violence is primary, secondary and tertiary. Teachers mainly deal with primary violence prevention. The main primary violence prevention includes – developing mutual respect, emathy, helping the weakest, undersanding emotions, class cooperation, developing positive self-evaluation. These themes can be successfully introduced, discussed, taught in the Social sciences and Ethics lessons in the elementary school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectVardarbības prevencija
dc.subjectpozitīva saskarsme
dc.subjectempātija
dc.subjectsadarbība
dc.subjectharmoniska vide
dc.titleVardarbības prevencijas iespējas sociālo zinību un ētikas mācību stundās sākumskolā
dc.title.alternativePossibilities of Violence Prevention in Teaching Social Sciences and Ethics in Elementary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record