Mācību tēmas "Tunikas šūšana" apguve mājturībā un tehnoloģijās
Author
Skrūzkalne, Inita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba ”Mācību tēmas ”Tunikas šūšana” apguve mājturībā un tehnoloģijās 7. klasē mērķis ir izpētīt, aprobēt un izanalizēt mācību tēmas ”Tunikas šūšana” apguves iespējas un skolotāja vizuālā tēla nozīmi skolēnu mācību motivācijā mājturībā un tehnoloģijās 7. klasē. Pirmajā nodaļā analizēti, atlasīti pedagoģiskie un psiholoģiskie teorētiskie nosacījumi mācību satura izveidei atbilstoši vecumposmam. Izpētīti mājturības un tehnoloģiju saturu reglamentējošie dokumenti. Otrajā nodaļā izstrādāts mācību saturs - izveidoti mācību līdzekļi un izstrādāts mācību satura ”Tunikas šūšana” stundu tematiskais plāns, vērtēšanas sistēma un kritēriji. Trešajā nodaļā aprobēts mācību tēmas saturs un analizēti iegūtie rezultāti, veikta skolēnu anketēšana un analizēti iegūtie dati. Pētījuma apkopojumā autore secina, skolotāja vizuālais tēls veicina skolēnu mācību motivāciju un radošo darbību mācību procesā mājturībā un tehnoloģijās. The goal of diploma Theses “Study subject – Sewing tunics” is to explore, analyse and approbate learning opportunities and importance of the visual image of teacher on “home economics and applied technologies” class students’ motivation. Pedagogical and psychological conditions of the relevant teaching content creation according to the particilar students’ age group are being analysed, selected and grounded in the first chapter of the thesis. Regulatory documents regarding home economics and applied technology are analyzed as well in this part of work. The teaching content, curriculum, evaluation system and criteria for study subject “Sewing tunings” are worked out in the second chapter of the Thesis. Author analyzes data of students’ survey and approbates proposed study content in the third part of the Thesis. In summary author concludes that given method is relevant in teaching process of study subject “Home economics and applied techonogies”.