• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tērpu stilu un somas šūšanas apguve kompetenču izglītības aspektā mājturībā un tehnoloģijās 8.klasē

Thumbnail
View/Open
299-59193-Ozolina_Linda_lo15010.pdf (5.286Mb)
Author
Ozoliņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma: ,,Tērpu stilu un somas šūšanas apguve kompetenču izglītības aspektā mājturībā un tehnoloģijās 8. klasē’’, teorētiskajā pamatojumā ir pedagoģiskās atziņas par kompetenču pieeju izglītībā, mācību metodēm, vērtēšanu. Diplomdarba pētījuma mērķis: Izstrādāt mācību saturu tēmai „Tērpu stili un somas šūšana” kompetenču izglītības aspektā un aprobēt to praksē mājturības un tehnoloģijas mācību stundās 8.klasē. Diplomdarba pirmajā daļā tiek raksturots kompetenču jēdziens izglītības aspektā, mācību metodes un vērtēšana. Diplomdarba otrajā daļā tiek apskatīts mācību tēmas ,,Tērpu stili un somas šūšana” saturs. Diplomdarba trešajā daļā tika veikta mācību satura aprobācija un iegūto datu analīze Diplomdarbā izmantotās metodes: Teorētiskās - zinātniskās literatūras un normatīvo dokumentu pētīšana un analizēšana. Empīriskās - pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pārrunas, skolēnu darbības gala produkta izpēte, anketēšana Diplomdarba struktūra: ievads, teorētiskā daļa, empīriskā daļa, secinājumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Atslēgvārdi: kompetenču izglītība, mācību metodes, vērtēšana, tērpu stili, somas šūšana, mājturība un tehnoloģijas.
 
Diploma Subject: “The acquisition of clothes’ styles and bag sewing in the aspect of the competence education at the household and technologies lessons for the 8th grade.'', the theoretical justification is pedagogy, psychology, scientific knowledge, nominal value of competence approach to education, teaching methods, evaluation system. The objective of the diploma: To develop the curriculum theme "Costume styles and bag sewing" competencies learning and the approval of the practice of home economics and technology training for grade 8. The first part of the diploma paper characterizes competency aspects of education, teaching methods and evaluation system. In the second part of the diploma paper is viewed Learning ,,Costume styles and bag sewing" content. In the third part of the diploma paper educational content probation and pooled analysis was conducted. Methods used: Theoretical - scientific literature and regulatory documents research and analysis, Experiential - teaching observation, pedagogical pilot activities, discussions, school activities, end-product research, questionnaires. Diploma paper structure: introduction, theoretical part, empirical part, conclusions, bibliography of sources and list of attachments. Keywords: competence education, teaching methods, evaluation, dress styles, bags sewing, adolescence, housekeeping and technology.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35043
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV