Starppriekšmetu radošo uzdevumu lietošana informātikā
Author
Medisons, Toms
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba mērķis ir izstrādāt starppriekšmetu radošo uzdevumu vērtēšanas metodi informātikā un ieteikumus skolotājiem radošo uzdevumu izmantošanai informātikas stundās. Darba tēma ir aktuāla, jo sākot ar 2018.gadu Latvijā tiks ieviests uz kompetencēm balstīts mācību saturs. Lai sasniegtu izvirzīto darba mērķi, tika izpildīti vairāki uzdevumi, kuru ietvaros tika atlasīta teorētiskā literatūra par radošumu, mācību sasniegumu vērtēšanu un starppriekšmetu saiknes veidošanu. Šajā darbā apkopoti skolotāju viedokļi par radošiem uzdevumiem un to vērtēšanu. Darbā tiek piedāvāti strarppriekšmetu radošo uzdevumu piemēri un izstrādāti radošo uzdevumu vērtēšanas kritēriji. Diplomdarba ietvaros veiktajā pētijumā par vērtēšanas kritēriju viennozīmīgumu noskaidrots, ka, lai objektīvi novērtētu starppriekšmetu radošos uzdevumus, ir nepieciešami vairāki kritēriji katrā novērtējamajā priekšmetā The aim of this research is to develop valuation method for interdisciplinary creative tasks in informatics and to make recommendations about creative task use in informatics. The theme of the diploma is topical because starting from year 2018, on competencies based learning content will be introduced in Latvia.. To be able to reach research paper goals several tasks were completed in which pedagogical literature about creativity, evaluation of students sucess and creating interdisciplinary links were researched. This research includes compiled opinions from teachers about creative tasks and evaluating them. This research offers interdisciplinary tasks and criteria of evaluating these tasks. Results of this paper shows that there are needed several criteria of assesment to ibjectively evaluate creative interdisciplinary tasks for every subject that is evaluated.