Apļa treniņa pielietošanas iespējas jauniešiem fizisko īpašību attīstīšanai sporta stundās
Author
Ņedaškovska, Signija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buša, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Autore: Signija Ņedaškovska Darba nosaukums: Apļa treniņa pielietošanas iespējas jauniešiem fizisko īpašību attīstīšanai sporta stundās. Apļa treniņš ir fizisko īpašību attīstīšanas metodiskā forma. Apļa treniņam ir vairāki metodiskie varianti, kuri atšķiras ar dažādām slodzes izpausmēm. Mērķtiecīgs apļa treniņš rada ievirzi vidusskolēniem fizisko īpašību attīstīšanā, reizē uzlabojot skolēnu mācīšanās spējas. Sporta stundām piemīt daudzveidīga ietekme uz skolēna organismu, gan pedagoģiska, gan fizioloģiska, gan psiholoģiska, tāpēc svarīga ir pareiza metožu izvēle veidojot sporta stundu. Pētījuma mērķis ir noskaidrot apļa treniņa pielietošanas iespējas jauniešiem fizisko īpašību attīstīšanai sporta stundās. Pētījuma uzdevumu veikšanai tikai pielietotas šādas metodes: Literatūras pētīšanas metode; Aptaujas metode (anketēšana); Testēšana. Darbā tika analizēta speciālā literatūra par apļa treniņa metodiku kā arī sporta stundas uzbūves pedagoģiskajiem principiem un jauniešu vecumposma attīstību. Pētījumā tika noskaidrota jauniešu attieksme par fizisko īpašību attīstības nepieciešamību kā arī tika veikti testi par fiziko īpašību attīstību jauniešiem vidusskolā, izmantojot apļa treniņa metodi. Darba apjoms ir 67 lpp., tas sastāv no 5 nodaļām un 17 apakšnodaļām, secinājumiem, 22 izmantotās literatūras avotiem un 4 pielikumiem. Informācijas atspoguļošanai izmantotas 23 diagrammas. Atslēgas vārdi: apļa treniņš, metode, jaunieši, fiziskās īpašības. Author: Signija Ņedaškovska Title: Possibilities of Using Circuit Training to Improve Physical Abilities of Students in Secondary School Sports Lessons Circuit training is form of improving physical capabilities. Circuit training can have various methodological variations with different workout intensities. Determined circuit training provide a way to improve physical capabilities of secondary school students, thus improving ability to study better. Sports lessons has diverse influence on student organism, pedagogical, physical and psychological, therefore the choice of physical activities is significant in sports lessons. An objective of a research is to understand the possibilities to use circuit training in lessons to enhance the physical form of students. Following methods were used to carry out the research: Literature research method Survey method Tests Project includes detailed research of literature about circuit training methods as well as structure of sports lesson pedagogical principals and development of students at various age groups. Research learnt the attitude of students about necessity of physical development. As well as tests of physical condition of students in secondary school by using circuit training methods. Project is delivered on 67 pages containing 5 sections, 17 subsections, conclusions, 22 references and 4 appendices. Additionally, for better result and conclusion representation 23 graphs are included. Key Words: circuit training, method, youth, youngster, physical characteristics