• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālā mārketinga procesu optimizācija uzņēmumā "Fastercourse"

Thumbnail
View/Open
303-57992-Veidemane_Liva_lv13061.pdf (1.127Mb)
Author
Veidemane, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Rozīte, Kristīne
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Digitālais mārketings piedāvā dažādus veidus, kā veicināt uzņēmuma attīstību, palielinot klientu skaitu un peļņas apjomu. Ir svarīgi izvēlēties atbilstošus digitālā mārketinga kanālus un izmantot tos efektīvi, lai sniegtais ieguldījums atmaksātos. Darba mērķis ir izanalizēt uzņēmumā izmantotos digitālā mārketinga kanālus, lai spētu novērtēt to darbības lietderīgumu un efektivitāti, kā arī izvirzīt priekšlikumus katra digitālā mārketinga kanāla uzlabošanai un tālāk attīstībai. Pētījuma laikā tika izanalizēts digitālā mārketinga kanālu pielietojums uzņēmuma mērķu sasniegšanai, izvērtējot to atbilstību un efektivitāti. Balstoties uz pētījumu rezultātiem, tiek izstrādāts turpmākās rīcības plāns digitālā mārketinga pasākumiem uzņēmumā un tiek izvērtētas izmaksas procesu uzlabošanai. Tiek secināts, ka uzņēmuma veiktos digitālā mārketinga pasākumus ir nepieciešams optimizēt, lai spētu gūt lielāku klientu skaitu un palielinātu peļņas apjomu.
 
Digital marketing provides measures which contribute the development of a company increasing its number of customers and profit. It is important to implement suitable digital marketing channels effectively in order for them to be rentable. The goal of the bachelor thesis is to analyse digital marketing channels in a company to evaluate their effectiveness. Furthermore, the paper also proposes an improvement for each digital marketing channel. During the research of the bachelor thesis the use of digital marketing channels was analysed by assessing their relevance and effectiveness. Based on the results of the research a further strategy for digital marketing measures, as well as cost process improvement is being developed. A conclusion has been drawn that the digital marketing measures done in the company have to be optimized to increase the number of clients and stimulate the growth of profits.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35364
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV