• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas patērētāju attieksme pret ķermeņa kopšanas zīmoliem un zīmola izvēles kritēriji

Thumbnail
View/Open
309-58405-Skrastina_Estere_es15028.pdf (3.980Mb)
Author
Skrastiņa, Estere
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba "Latvijas patērētāju attieksme pret ķermeņa kopšanas zīmoliem un zīmola izvēles kritēriji" mērķi ir noskaidrot patērētāju ķermeņa kopšanas zīmolu izvēles kritērijus un zīmolu latviskās izcelsmes lomu patērētāju izvēlē, kā arī izvērtēt zīmola komunikāciju un personību. Darba teorētiskajā daļā apskatītas teorijas par zīmolu, patērētāju uzvedību un lojalitāti. Metodoloģijas daļā pamatotas darbā izmantotās metodes – daļēji strukturētās intervijas, aptaujas un kontentanalīze. Empīriskajā daļā pētīta patērētāju attieksme un veikta atlasīto zīmolu salīdzinoša analīze. Analīzei atlasīti septiņi zīmoli – "Madara", "Dzintars", "Stenders", "Nivea", "Dove", "Oriflame" un "Avon". Izvērtēts arī ar Latviju saistītu elementu izmantojums zīmolu komunikācijā.
 
The main objectives of the master's thesis "Latvian consumer's attitude towards skincare brands and brand selection criteria" are to ascertain consumer's skincare brand selection criteria and the influence brand Latvian origin has on consumer's decisions, as well as to evaluate brand communication and personality. The theoretical section of the thesis consists of theories about brands, consumer behaviour and loyalty. The methodology includes semi-structured interviews, surveys and content analysis. The empirical part includes an analysis of consumer's attitude and analysis of the selected brands. The brands selected are "Madara", "Dzintars", "Stenders", "Nivea", "Dove", "Oriflame" and "Avon". It is followed by an evaluation of the use of elements linked to Latvia in brand communication.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35903
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV