Show simple item record

dc.contributor.advisorŅikišins, Jurijs
dc.contributor.authorAndžane, Katrīna Marta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:13:20Z
dc.date.available2017-07-01T01:13:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59486
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35934
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir noskaidrot četru dažādu automobiļu marku (BMW, Volkswagen, Aud un Mercedes) vadītājiem piemītošo braukšanas ieradumu un vērtību atšķirības, kā arī noskaidrot BMW markas vadītāju tēlu citu ceļu satiksmes dalībnieku uztverē. Par darba teorētisko pamatu var uzskatīt Šaloma H. Švarca universālo vērtību teoriju. Bakalaura darba ietvaros tiek veikta kvantitatīvā aptauja internetā, kā arī tiek izmantota kvalitatīvā metode – fokusgrupas intervija. Rezultāti liecina par to, ka BMW markas vadītāji ir vairāk tendēti uz agresīvu un riskantu braukšanu salīdzinot ar pārējām pētījumā iekļautajām grupām, savukārt, par vismierīgāko vadītāju grupu var uzskatīt Volkwagen markas vadītājus. Saistībā ar BMW markas vadītāja tēlu, par agresīviem un pārdrošiem var uzskatīt tikai BMW markas vadītājus vecumā no 19 līdz 25 gadiem, ar vecāka izlaiduma gada automašīnu.
dc.description.abstractBachelor thesis aims to establish the differences in driving habits and values of four different car brands (BMW, Volkswagen, Audi and Mercedes), it also aims to find out the perception of BMW drivers by other road traffic participants. Theoretical basis is the theory of universal values by Shalom H. Shcwartz. For empirical part online quantitative questionnaire was carried out alongside qualitative focus group interview. The results indicate that the BMW drivers are more inclined to aggressive and risky behavior compared to the other groups surveyed, in turn, the most peaceful group of drivers can be considered Volkswagen drivers. The results of survey indicate that BMW driver perception as aggressive and audacious can only be considered if the drivers of BMW are in the age group of 19 to 25 years and drive an older model of BMW.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija
dc.subjectBMW markas autovadītāji
dc.subjectstereotipi
dc.subjectvērtības
dc.subjectieradumi
dc.subjectriskanta braukšana
dc.titleBMW autovadītāju braukšanas ieradumi, vērtības un tēls citu marku autovadītāju uztverē
dc.title.alternativeThe habits, values and public image of BMW drivers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record