Kultūras pasākumu komunikācija un apmeklējums Latvijas uzņēmējdarbības vidē
Author
Vīlistere, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Kultūras pasākumu komunikācija un apmeklējums Latvijas uzņēmējdarbības vidē” pētījuma problēma ir kultūras iestāžu un lielo, sponsorēt spējīgo uzņēmumu savstarpējās sadarbības formas un lēmumu pieņemšanas mehānismi un kritēriji abu veidu organizāciju iekšienē. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā Latvijas uzņēmējdarbības vidē norisinās komunikācija ar kultūras iestādēm no abu minēto pušu skatupunkta. Izmantotās metodes: daļēji strukturētā intervija, aptauja. Teorijā iekļauta informācija par kultūras pasākumu komunikāciju biznesa vidē un ārpus tās, kā arī dažādu tipu pasākumu mārketingu. Pētījums ļāvis secināt, ka gan kultūras iestādēm, gan uzņēmumiem pirms sadarbības ir būtiski izvērtēt otras organizācijas vērtības un salīdzināt auditorijas. Kultūras iestādes biežāk uzņēmumiem pieprasa naudu, bet uzņēmumi labprātāk izvēlas dot citus resursus. Pētījumā noskaidrots, ka Latvijā ir labi attīstīta sponsorēšanas atteikumu kultūra un argumentācija. The research problem of the bachelor’s thesis ‘Communication and attendance of cultural events in the business environment of Latvia’ is the cooperation and decision-making mechanisms between the cultural organizations and large corporations that are capable of sponsoring cultural events in Latvia. The aim of this research is to find out, how the communication between the cultural organizations and large corporates takes place from both points of view. The research methods: semi-structured interview, survey. The theoretical information is about the communication of cultural events in the business environment and outside of it and about different types of cultural event marketing. The main conclusions are that both cultural organizations and corporations are evaluating the target audience and main values of the other potential business partner before the cooperation. The cultural organizations are demanding the financial resources but corporations are granting other resources. The research shows that there is a healthy sponsorship refusal culture and argumentation in Latvia.