Naratīvu izpausmes sociālajos tīklos: Stāsta ("Story") funkcija sociālajās platformās Snapchat, Instagram, Facebook un Whatsapp
Author
Umbraško, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Naratīvu izpausmes sociālajos tīklos: Stāsta ("Story") funkcija sociālajās platformās Snapchat, Instagram, Facebook un Whatsapp” ir apskatīts, kādi ir jaunu cilvēku sociālo platformu “story” jeb stāsta sadaļas lietošanas paradumi. Darba mērķis: noskaidrot, vai lietotāji izmanto “story” funkciju, konstatēt satura atšķirības starp sadaļām, noskaidrot, kā izmaiņas kopējā sociālā tīkla profila naratīvā ietekmē izpratni par laiku, un vai lietotāji savu sociālo tīklu profilu izmanto kā dienasgrāmatu. Darba teorētiskajā daļā apskatīts, kas ir sociālie mediji un sociālie tīkli, mobilie digitālie sociālie tīkli, “story” funkcija, naratīvs un cilvēku izpratne par laiku. Pētījuma ietvaros ir veikta aptauja, fokusgrupas intervija un eksperiments, kuru pētījuma objekti ir jauni cilvēki, kas ir reģistrējušies apskatītajās platformās. In Bachelors paper "Expressions of narrative on social network sites: "Story" function on social platforms Snapchat, Instagram, Facebook and WhatsApp" the author addresses the usage of the 'story' function on social platforms and the habits of those who use the platforms. The purpose – to find out if users use the 'story' feature at all and to determine there are differences in the content uploaded as 'story' or as just a post. The author seeks to find how changes to the users narrative affect their perception of time, and whether the users use profiles as their diaries. The theoretical part discusses what social media and networks are, mobile digital social networks, 'story' feature and narrative, and explain the human understanding and perception of time. The empirical part consists of a survey, focus group and an experiment.