Show simple item record

dc.contributor.advisorUpmane, Anda
dc.contributor.authorZariņa, Inguna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:06:32Z
dc.date.available2017-07-02T01:06:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other58391
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36036
dc.description.abstractŠī pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai pastāv pašcieņas un vērtību atšķirības starp divām studējošo grupām: 1) studējošiem, kuri ir iesaistījušies un 2) studējošiem, kuri nav iesaistījušies studējošo interešu pārstāvniecībā, un noskaidrot, vai pastāv saistība starp pašcieņu un vērtībām. Šim mērķim tika izvēlēta Rozenberga pašcieņas aptauja (Rosenberg Self-Esteem Scale, Rosenberg, 1965, adaptēta Latvijā – A.Miltuze, 1996) un Švarca vērtību aptauja (SVS, Schwartz Value Survey, Schwartz, 1992; adaptēta Latvijā – I.Austers, 2002). Pētījumā piedalījās 132 studējošie no dažādām Latvijas augsstskolām (75 studējošo pārstāvji un 57 studenti, kas nav iesaistījušies studējošo pašpārvaldēs). Pētījuma rezultāti atklāj, ka nepastāv statistiski nozīmīgas atšķirības pašcieņas rādītājos un vērtīborientācijā starp šīm grupām, kā arī pastāv pozitīva saistība starp pašcieņu un piecām pamatvērtībām: konformitāti, drošību, sasniegumiem, stimulāciju un pašrealizāciju.
dc.description.abstractThe aim of this research is to discover whether there are differences in values and self-esteem between two groups: 1) students who are involved and 2) students who are not involved in student self-governing bodies, and to dicover relationship between self-esteem and values. Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1965, adapted in Latvia – A.Miltuze, 1996) and Schwartz value survey (SVS, Schwartz, 1992; adapted in Latvia – Austers, 2002) were used for this aim. 132 students from different higher education institutions in Latvia participated in this research (75 were student representatives and 57 were students who are not involved in student representation). Research results show, that there are no statistically significant differences between self-esteem and there are no statistically significant differences between value orientation of these student groups. There is positive raltionship between self-esteem and five values: conformity, security, achievement, stimulation and self-direction.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectpašcieņa
dc.subjectvērtības
dc.subjectstudējošo intrešu pārstāvniecība
dc.subjectprosociāla uzvedība
dc.subjectbrīvprātīgais darbs
dc.titlePašcieņa un vērtības studējošo interešu pārstāvniecībā iesaistītiem un neiesaistītiem studējošajiem.
dc.title.alternativeSelf-Esteem and Values Among Students Involved and Not Involved in Student Self-governance
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record