• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Daiļliteratūra – izziņas interešu rosinātāja bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem no 7 - 10 gadu vecuma

Thumbnail
View/Open
299-58403-Krumena_Diana_dk15021.pdf (3.403Mb)
Author
Krumeņa, Diana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba “Daiļliteratūra – izziņas interešu rosinātāja bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem no 7-10 gadu vecumā” mērķis ir izpētīt, kā bērnu literatūra rosina izziņas intereses bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Mērķa sasniegšanai ir izvirzīti šādi uzdevumi: 1.Veikt teorētiskās literatūras analīzi. 2.Pētīt skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem mācīšanās īpatnības. 3.Atlasīt un mācību procesā izmantot literāros darbus atbilstoši skolēnu īpatnībām. 4.Novērot un analizēt skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem attīstību, apkopot iegūtos pētījumu rezultātus, kuri apliecina daiļliteratūras nozīmīgumu bērnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem izziņas interese veidošanā.
 
Diploma “Fiction - cognitive interests stimulus for children with severe mental disordens of 7 - 10 year age”, The aim is to explore as children's literature encourages cognitive interests for children with severe mental disordens. The target is to achieve the following tasks: 1.Take the theoretical literature analysis. 2.Investigate severe mental disabilities learning characteristics. 3.Select and use the learning process literary works according to the characteristics of its pupils. 4.Observe and analyze pupils with severe mental disorders cognitive interest development, summarize the results obtained.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36037
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV