Jaunākā vecuma pusaudžu emocionālās pratības veicināšana keramikas nodarbībās
Author
Žagata, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir izpētīt jaunākā vecuma pusaudžu emocionālo pratību un tās veicināšanas iespējas keramikas nodarbībās Latvijā. Tā aktualitāti noteic emocionālās pratības nozīmīgums skolēnu mācību darba un rezultātu sasniegumos, uzvedības, psihiskās un fiziskās veselības uzlabojumos, lielākā sociālajā kohēzijā. Emocionālā pratība sekmē skolēnu radošumu, inovācijas, problēmrisināšanas prasmes un pašmotivācijas spējas. Pētījumā iegūtie dati liecina, ka keramikas nodarbībās visvairāk tiek veicināta šādu emocionālās pratības izpausmju kritēriju attīstība - emocionālas reakcijas ( prieks/dusmas), ieinteresētība, izjūtu vadīšana, pašmotivācija un pašapziņa. Skolēnu emocionālās pratības attīstību sekmē individuālā darba pieeja, izmantojamo materiālu un instrumentu īpatnības un mācību saturā iekļautās tēmas - dabas formu veidošana, trauku gatavošana uz podnieka ripas, ornamenta studijas. The purpose of this research is to study pre-teenager emotional literacy and its possible stimulation by working with ceramics in Latvia. Its realization determines the importance of emotional literacy in the pupils' learning, manners, psychic and physical refinement, and social cohesion. Emotional literacy is conducive to the pupils' creativity, innovation, know-how and self motivational ability. The research data provides evidence that in working with ceramics most often stimulate the following emotional literacy's manifestations and criteria development : emotional reactions (happiness/anger), personal interest and involvement, management of feelings, self-motivation and self assurance. The pupils' emotional literacy development contributes to ones approach to his work, in utilizing of materials and the uniqueness of the instruments, and the instructional subject content - natural formation, making of dishes on the ceramic wheel and the study of ornamentation.