Show simple item record

dc.contributor.advisorRutka, Lūcija
dc.contributor.authorŽagata, Ingrīda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:06:45Z
dc.date.available2017-07-02T01:06:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59134
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36068
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir izpētīt jaunākā vecuma pusaudžu emocionālo pratību un tās veicināšanas iespējas keramikas nodarbībās Latvijā. Tā aktualitāti noteic emocionālās pratības nozīmīgums skolēnu mācību darba un rezultātu sasniegumos, uzvedības, psihiskās un fiziskās veselības uzlabojumos, lielākā sociālajā kohēzijā. Emocionālā pratība sekmē skolēnu radošumu, inovācijas, problēmrisināšanas prasmes un pašmotivācijas spējas. Pētījumā iegūtie dati liecina, ka keramikas nodarbībās visvairāk tiek veicināta šādu emocionālās pratības izpausmju kritēriju attīstība - emocionālas reakcijas ( prieks/dusmas), ieinteresētība, izjūtu vadīšana, pašmotivācija un pašapziņa. Skolēnu emocionālās pratības attīstību sekmē individuālā darba pieeja, izmantojamo materiālu un instrumentu īpatnības un mācību saturā iekļautās tēmas - dabas formu veidošana, trauku gatavošana uz podnieka ripas, ornamenta studijas.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study pre-teenager emotional literacy and its possible stimulation by working with ceramics in Latvia. Its realization determines the importance of emotional literacy in the pupils' learning, manners, psychic and physical refinement, and social cohesion. Emotional literacy is conducive to the pupils' creativity, innovation, know-how and self motivational ability. The  research data provides evidence that in working with ceramics most often stimulate the following emotional literacy's manifestations and criteria development : emotional reactions (happiness/anger), personal interest and involvement, management of feelings, self-motivation and self assurance. The pupils' emotional literacy development contributes to ones approach to his work, in utilizing of materials and the uniqueness of the instruments, and the instructional subject content - natural formation, making of dishes on the ceramic wheel and the study of ornamentation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectskolēni
dc.subjectemocijas
dc.subjectemocionālā pratība
dc.subjectkeramika
dc.subjectattīstība
dc.titleJaunākā vecuma pusaudžu emocionālās pratības veicināšana keramikas nodarbībās
dc.title.alternativeThe possibilities of facilitate the emotional literacy of young teenager at ceramic lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record