• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu sociālā adaptēšanās jaukta vecuma grupā Montessori pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-59209-Dreimane_Santa_sd06003.pdf (1.351Mb)
Author
Dreimane, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā “Bērnu sociālā adaptēšanās jaukta vecuma grupā Montessori pirmsskolas izglītības iestādē” tiek pētītas bērnu sociālās adaptēšanās iespējas jaukta vecuma grupā Montessori pirmsskolas izglītības iestādē. Darba teorētiskajā nodaļā tiek piedāvāts sociālās adaptēšanās un jaukta vecuma grupas teorētisks skaidrojums, pirmsskolas vecuma bērnu attīstības un sociālās adaptēšanās īpatnības, kā arī Marijas Montessori pedagoģijas raksturojums. Darba izstrādes procesā veikts bērnu novērojums, intervijas ar pedagogiem un vecāku anketēšana, lai atbildētu uz pētījuma jautājumiem. Noslēgumā tiek apkopotas empīriskā pētījuma gaitā konstatētās sociālās adaptēšanās problēmas, piedāvāti ieteikumi par bērnu sociālo adaptēšanos jaukta vecuma grupā Montessori pirmsskolas izglītības iestādē un izdarīti secinājumi.
 
Main focus of Master’s thesis „Social adaptation of children in mixed age group at Montessori preschool educational institution” is on study of opportunities of social adaptation of children offered by mixed age group at Montessori preschool. Theoretical framework is dedicated to the theoretical basis of social adaptation and mixed age groups, specific features of development and social adaptation of preschool children and characteristics of Maria Montessori pedagogy. Within the framework of this Master’s thesis through observation of children, interviews with teachers and survey of parents the answers to the theses question has been carried out. The conclusion of this Master’s thesis summarizes findings of empirical research of identified issues regarding social adaptation, as well as offers recommendations on social adaptation of children in mixed age group in Montessori preschool and provides reader with drawn conclusions per research carried out.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36072
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV