Show simple item record

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožata
dc.contributor.authorTropa, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:06:47Z
dc.date.available2017-07-02T01:06:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59240
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36075
dc.description.abstractPētījuma “Uzmanības un animācijas filmu skatīšanās saistība bērniem 6-7 gadus vecumā” mērķis bija noskaidrot vai pastāv saistība starp animācijas filmu skatīšanos un uzmanību, mērītu ar WISC-IV Šifrēšanas subtestu. Pētījuma eksperimentālā grupā bija 18 bērni, vienā kontrolgrupā bija 16 bērni un otrā kontrolgrupā 22 bērni. Visās grupās bija vienāds meiteņu un zēnu skaits, visi vecumā no 6 – 7 gadiem. Pirms eksperimenta bērniem tika mērīts apstrādes ātrums ar WISC-IV Šifrēšanas subtestu. Pēc pirmā mērījuma eksperimentālās grupas bērni 25 minūtes skatījās animācijas filmu un attiecīgi 1 kontrolgrupas bērni 25 minūtes klausījās šo pašu stāstu, otrās kontrolgrupas bērniem 25 minūtes bija iespēja brīvi spēlēties. Pēc eksperimenta tika atkārtoti mērīts apstrādes ātrums ar WISC-IV Šifrēšanas subtestu. Atbildot uz pētījuma jautājumu var secināt, ka izvirzītais pētījuma jautājums apstiprinās. Eksperimentālā grupa, kas skatījās animācijas filmu parādīja mazāku apstrādes ātruma pieaugumu nekā abas kontrolgrupas pēc ANOVA rezultātiem. Atslēgas vārdi: uzmanība, apstrādes ātrums, animācijas filmu skatīšanās, 6-7 gadus veci bērni.
dc.description.abstractThe main goal of the study was to find out whether there is a relationship between the animated movie watching and attention, measured by the WISC-IV Coding subtest. There were eighteen children in the experimental group. In one of the control groups there were sixteen children, but the other one had twenty-two children. All groups had equal number of girls and boys between the ages of six and seven years. The children processing speed were measured by the WISC-IV Coding subtest before the experiment. After the first measurement the children of the experimental group were watching animated movies for twenty-five minutes. The first control group of children was listening to the same story for twenty-five minutes, but the second group was allowed to play freely for twenty-five minutes. After the experiment was over all the results were remeasured by the WISC-IV Coding subtest. At the end the question raised by the study confirms. By the results of ANOVA the experimental group who watched the cartoon showed a smaller increase in processing speed than the two control groups. Keywords: attention, processing speed, animated movie viewing, six and seven years old children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectuzmanība
dc.subjectapstrādes ātrums
dc.subjectanimācijas filmu skatīšanās
dc.subject6-7 gadus veci bērni
dc.titleUzmanības un animācijas filmu skatīšanās saistība bērniem 6-7 gadus vecumā.
dc.title.alternativeRelationship between children’ attention and animated movie watching in aged 6-7.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record