• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasaku izmantošanas iespējas 4 - 5 gadus vecu bērnu uzvedības uzlabošanai

Thumbnail
View/Open
299-59375-Drubina_Dana_dd13031.pdf (1.740Mb)
Author
Drubiņa, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba “Pasaku izmantošanas iespējas 4 – 5 gadus vecu bērnu uzvedības uzlabošanai” mērķis ir izpētīt pasaku izmantošanas iespējas 4 – 5 gadus vecu bērnu uzvedības problēmu mazināšanā. Darba teorētiskā daļa satur informāciju par pētījuma problemātiku, empīriskā daļa atspoguļo sākotnējo uzvedības problēmu biežumu grupā X un pasaku ietekmi uz bērniem, atklājot pasaku izmantošanas iespējas. Pētījuma uzdevumi ir: analizēt teorētisko literatūru par pētījuma problemātiku; analizēt bērnu literatūru un radīt pasakas, kas atstātu pozitīvu iespaidu uz bērnu uzvedību; veikt empīrisku pētījumu par pasaku izmantošanas iespējām 4 – 5 gadus vecu bērnu uzvedības problēmu mazināšanā. Izvirzītā hipotēze ir: Ar mērķtiecīgi radītu un atbilstoši bērnu vecumam izklāstītu pasaku palīdzību ir iespējams sekmēt pozitīvas uzvedības veidošanos 4 – 5 gadus veciem bērniem.
 
The aim of the diploma paper “Fairy Tales to Improve Behaviour of 4 - 5 Years Old Children” is to research opportunities fairy tales can be used to decrease behavioural problems of 4 – 5 years old children. The theoretical part contains information about research problematic, empirical part reflects initial frequency of behavioural problems in group X and influence of fairy tales to children, revealing opportunities fairy tales can be used. Research tasks are: to analyse theoretical literature of research problematic; to analyse children literature and to create fairy tales which cause positive effect to children behaviour; carry out an empirical research of opportunities fairy tales can be used to decrease behavioural problems of 4 – 5 years old children. Hypothesis: Purposefully created and accordingly to the age of the children set out fairy tales can promote positive development of 4-5 years old children behaviour.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36081
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV