Ārzemju skolotāju labizjūta Latvijas skolās
Author
Zia, Nadeem
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Ārzemju skolotāju labizjūta Latvijas skolās” mērķis ir izpētīt ārzemju skolotāju labizjūtu Latvijas Republikas skolās un ar šī pētījuma palīdzību noskaidrot, kā skolotāji, būdami cittautieši, jūtas strādājot starp latviešiem. Lai sasniegtu izvirzītos mērķi, kā pētījuma metode tika izmantota fenomenoloģija, pievēršot nozīmi Latvijas skolās strādājošo ārzemju skolotāju piedzīvotajam, viņu pieredzei. Dati tika iegūti ar 10 padziļinātajām intervijām. Datu analīzē tika izmantots Kerolas D. Rifas sešu dimensiju labizjūtas modelis. Pētījuma galvenais jautājums bija: kā ārzemju skolotāji jūtas Latvijas skolās, kas tiem palīdz saglabāt optimismu un kas palīdz labi justies. Pētījuma rezultātā tika izstrādāti daži ieteikumi, kā veicināt cittautu skolotāju labāku iekļaušanos Latvijas skolu kolektīvos, kā arī izdarīti attiecīgi secinājumi par pētāmo tēmu. The aim of the Master’s Thesis “International Teachers’ Wellbeing in Schools of Latvia” is to explore and analyze the state of art of international teachers’ wellbeing working at schools of Latvia. In order to reach the aim, the phenomenology was chosen as a research method. The focus was on lived-experiences of the international teachers working in the schools of Latvia. The data were collected by 10 in depth interviews and analyzed based on six dimensions of wellbeing model by Carol, D. Ryff. The main question of the research was how international teachers felt working in the schools of Latvia. In the result of the research, some recommendations have been developed for promoting international teachers’ wellbeing.