• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecvecāku ietekme uz pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālo kompetences attīstību

Thumbnail
View/Open
299-60121-Gepina_Irina_ig12103.pdf (412.3Kb)
Author
Gepiņa, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt, kā vecvecāki var ietekmēt pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās kompetences attīstību. Analizējot zinātniskas koncepcijas, kas raksturo attiecības „bērns - vecvecāki”, tika izdalītas mijiedarbības sfēras, komponenti un paņēmieni, kā vecvecāki var apzināti un neapzināti ietekmēt mazbērnu attīstību. Kvalifikācijas darbs ir izstrādāts pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras izpētes rezultātā, kā arī, izmantojot autores vecmāmiņas pieredzi. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā ir izklāstīta vecvecāku pozīcija ģimenes struktūrā. Otrajā nodaļā ir analizēti vecvecāki kā bērnu attīstības sekmētāji, ģimenes sistēmas likumi, „tiešas” un „netiešas” ietekmes shēmas, mīlestības nozīmīgums. Trešajā nodaļa ir izklāstītas pirmsskolas vecumposma īpatnības : fiziskā, kognitīva, emocionālā. Ceturtajā nodaļā ir aprakstīta sociāli emocionālā kompetence pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darbs var būt izmantojams pedagoģiskā praksē darbā ar bērnu vecākiem un vecvecākiem.
 
The goal of the Qualification Paper is to find out how grandparents can influence the development of pre-schoolers’ socio-emotional competence. Analysing scientific concepts of the “child-grandparents” relationships, interaction areas, components and methods of how grandparents can consciously and subconsciously influence the development of their grandchildren were identified. The Qualification Paper is developed as a result of the study of pedagogical, psychological and methodological literature, as well as applying the experience of the author-grandmother. The position of grandparents within the family structure is analysed in the first chapter of the Qualification Paper. Grandparents as the promoters of children’s development, the laws of family system, schemes of the “direct” and “indirect” influence, significance of love are discussed in the second chapter. Physical, cognitive and emotional peculiarities of the pre-schoolers are covered in the third chapter. Socio-emotional competence of the pre-schoolers is described in the fourth chapter. The Qualification Paper can be used in school practice as a useful tool for working with children’s parents and grandparents.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36135
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV