Show simple item record

dc.contributor.advisorDaniela, Linda
dc.contributor.authorGepiņa, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:07:07Z
dc.date.available2017-07-02T01:07:07Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other60121
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36135
dc.description.abstractKvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt, kā vecvecāki var ietekmēt pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās kompetences attīstību. Analizējot zinātniskas koncepcijas, kas raksturo attiecības „bērns - vecvecāki”, tika izdalītas mijiedarbības sfēras, komponenti un paņēmieni, kā vecvecāki var apzināti un neapzināti ietekmēt mazbērnu attīstību. Kvalifikācijas darbs ir izstrādāts pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras izpētes rezultātā, kā arī, izmantojot autores vecmāmiņas pieredzi. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā ir izklāstīta vecvecāku pozīcija ģimenes struktūrā. Otrajā nodaļā ir analizēti vecvecāki kā bērnu attīstības sekmētāji, ģimenes sistēmas likumi, „tiešas” un „netiešas” ietekmes shēmas, mīlestības nozīmīgums. Trešajā nodaļa ir izklāstītas pirmsskolas vecumposma īpatnības : fiziskā, kognitīva, emocionālā. Ceturtajā nodaļā ir aprakstīta sociāli emocionālā kompetence pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darbs var būt izmantojams pedagoģiskā praksē darbā ar bērnu vecākiem un vecvecākiem.
dc.description.abstractThe goal of the Qualification Paper is to find out how grandparents can influence the development of pre-schoolers’ socio-emotional competence. Analysing scientific concepts of the “child-grandparents” relationships, interaction areas, components and methods of how grandparents can consciously and subconsciously influence the development of their grandchildren were identified. The Qualification Paper is developed as a result of the study of pedagogical, psychological and methodological literature, as well as applying the experience of the author-grandmother. The position of grandparents within the family structure is analysed in the first chapter of the Qualification Paper. Grandparents as the promoters of children’s development, the laws of family system, schemes of the “direct” and “indirect” influence, significance of love are discussed in the second chapter. Physical, cognitive and emotional peculiarities of the pre-schoolers are covered in the third chapter. Socio-emotional competence of the pre-schoolers is described in the fourth chapter. The Qualification Paper can be used in school practice as a useful tool for working with children’s parents and grandparents.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.subjectvecvecāki
dc.subjectsociāli emocionālā kompetence
dc.subjectsocializācija
dc.titleVecvecāku ietekme uz pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālo kompetences attīstību
dc.title.alternativeRole of grandparents in development of socio-emotional competence of preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record