• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Datorspēles izstrāde mobilajām platformām “Android” un “iOS”

Thumbnail
View/Open
302-58137-Rutkis_Jazeps_jr11095.pdf (8.541Mb)
Author
Rutkis, Jāzeps
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Freivalds, Kārlis
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbā autors izpēta mūsdienu spēļu izstrādes un testēšanas praksi un, izmantojot izpētes rezultātus, izstrādā digitālo spēli Android, iOS un Windows platformām. Darba autors apskata spēļu dziņa lomu mūsdienu digitālo spēļu izstrādē un salīdzina populārākos industrijā izmantotos dziņus. Ir izpētīts mobilo ierīču tirgus, lai noteiktu tirgus tendences un izvēlētos mērķa ierīces. Darba praktiskajā daļā ir izstrādāta digitālā spēle mērķa platformām. Ir veikta spēles veiktspējas testēšana uz dažādām mobilajām ierīcēm un spēles profilēšana ar mērķi uzlabot tās ātrdarbību. Ir izstrādāta spēlējamības testēšanas procedūra un veikta spēlējamības testēšana, lai iegūtu lietotāju atsauksmes.
 
Developement of a videogame for the Android and iOS mobile platforms In this thesis, the author researches the development and testing practices of modern video games and, using the results of this research, develops a game for the Android, iOS and Windows platforms. The author explores the role of game engines in modern game development and compares the most popular engines currently used in the industry. The mobile device market was researched in order to understand its trends and select the target devices. In the practical portion of the thesis, a video game was developed for the target platforms. Performance testing was conducted on a selection of mobile devices and the game was profiled to improve its performance. A playtesting procedure was developed and playtest sessions were performed in order to gather player feedback. Keywords: video games, performance testing, profiling, playtesting
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36236
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV