• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cenu uztveres psiholoģiskie aspekti.

Thumbnail
View/Open
303-57562-Fricbergs_Davis_df13011.pdf (1.101Mb)
Author
Fricbergs, Dāvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Cenu uztveres psiholoģiskie aspekti”. Bakalaura darba mērķis ir balstoties uz cenu psiholoģiskās uztveres teorētisko aspektu izpēti mārketinga literatūrā, analizēt enkurošanas efekta izpausmi un novērtēt tā izmantošanas lietderību, veidojot bāru dzērienkartes; izstrādāt priekšlikumus. Bakalaura darbā tiks aplūkota cenas nozīme uzņēmējdarbībā un cenas interpretācija uzvedības ekonomikā, tai skaitā cenu uztveres psiholoģiskie aspekti. Tiks aplūkotas arī alkohola patēriņa tendences Latvijā un bāru/naktsklubu dinamika Latvijā. Praktiskajā daļā tiks intervēti eksperti un ar aptaujām veikts pētījums, lai noskaidrotu kā cenu uztveres psiholoģisko aspektu izmantošana uzņēmēja labā darbojas Latvijā. Pētījuma rezultāti: cenu uztveres psiholoģisko aspektu ņemšana vērā, var palielināt Latvijas uzņēmumu vidējos ienākumus no vienas pārdotās vienības. Bakalaura darba apjoms ir 70 lapaspuses, 14 attēli, 2 tabulas un 4 pielikumi.
 
The theme bachelor’s thesis is “Psychological aspects of price perception”. The purpose of this bachelor thesis is to analyze anchoring effect’s utility, developing drinks menu, based upon literature of price perception. In the thesis, author will look into role of the price in business and the interpretation of price in behavioral economics. Author will also look into tendencies of alcohol consumption in Latvia and bar/nightclub dynamics in Latvia. In the practical part author will interview field experts and will make an experiment using questionnaires, to find out how the psychological aspects of price perception work in favor of businesses in Latvia. Results of the research: businesses can increase their average income from 1 sold unit if psychological aspects of price perception is taken into account. The bachelor thesis contains 70 pages, 14 pictures, 2 tables and 4 appendixes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36333
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV