• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

IT nozares produktu/pakalpojumu zīmolu tēlu nozīme pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesā B2B tirgū Latvijā.

Thumbnail
View/Open
303-57852-Steina_Sintija_sk10066.pdf (3.270Mb)
Author
Šteina, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma: IT nozares produktu/pakalpojumu zīmolu tēlu nozīme pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesā B2B tirgū Latvijā. Darbā tiek apskatīti zīmola, zīmola tēla, B2B zīmola koncepcija un pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesa īpatnības B2B tirgū teorētiski aspekti, IT zīmoli Latvijā. Darba mērķis ir, pamatojoties uz zīmola tēla un pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesa teorētiskajiem aspektiem B2B tirgū, ekspertu intervijām un Latvijas uzņēmumu pārstāvju aptaujām, izpētīt IT nozares produktu/pakalpojumu zīmolu tēlu nozīmi pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesā B2B tirgū Latvijā, izstrādāt priekšlikumus IT nozares zīmolu mārketinga komunikācijas pilnveidošanai. Pētījuma gaitā tika secināts, ka svarīgākie IT produktu/pakalpojumu pirkumu izvēles kritēriji ir funkcionalitāte, kvalitāte, piedāvātais serviss, cena, zīmola tēls. Zīmola tēls ir nozīmīgs faktors, kas ietekmē uzņēmumu izvēli. Maģistra darbs sastāv no 120 lpp., 5 tabulām, 27 attēliem, 11 pielikumiem.
 
The master thesis theme is “The role of brand image when purchasing IT products/services in B2B market in Latvia.” In this paper, the author examines theoretical aspects of brand, brand image, B2B brand concept and purchasing decision as well as, IT brands in Latvia. The purpose of this paper is to, based on theoretical aspects of brand image as well as the theoretical aspects of purchasing decision making in B2B market, taking in to account interviews with experts and surveys of company representatives, evaluate the role of IT brands image meaning when purchasing IT products/services. The author also developed proposals to improve the IT industry brands marketing communications. During the research, author made a conclusion that the main criteria when making a decision are functionality, quality, services, price and brand image. Brand image is one of the main criteria when companies make purchasing decisions. Master thesis consists of 120 pages, 5 tables, 27 images and 11 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36365
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV