• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lojalitātes nozīme uzņēmuma zīmola vērtības attīstībā.

Thumbnail
View/Open
303-58235-Landmanis_Janis_jl05018.pdf (3.197Mb)
Author
Landmanis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir „Lojalitātes nozīme uzņēmuma zīmola vērtības attīstībā‟ un darba mērķis ir analizēt lojalitātes veicināšanas nozīmību un tās saistību ar zīmola vērtības celšanu. Maģistra darbs sastāv no teorētiskās daļas, kur tiek apskatīta literatūra pa zīmolu, tā būtību, vērtību un lojalitāti – tās veidiem, veicināšanas faktoriem, paņēmieniem un lojalitātes programmām. Darba metodoloģiskā daļa sastāv no teorijas par divām pētniecības metodēm – kvalitatīvo pētniecības metodi interviju un kvantitatīvo pētniecības metodi anketēšanu – tiek pamatota metožu izvēle. Maģistra darba empīriskajā daļā tiek apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti. Atslēgas vārdi: zīmols, zīmola vērtība, lojalitāte, lojalitātes veidošana un veicināšana, „Forum Cinemas‟, kino nozare.
 
The title of the Master‟s thesis is „Costumer loyalty role in developing company‟s brandy value” and the objective of the Master‟s thesis is to analyze the role of promoting loyalty and its connection to brand value and development. Master‟s thesis consists of theoretical part, in which literature overview about brand, its definition and value. About loyalty, its definition, types, promotion methods and loyalty programs. Methodological part consists of theoretical description about two research methods - qualitative method, which is semi-structured interview and quantitative method -questionnaire. Empirical part of Master‟s thesis consists of data summary and analytics of research results. Key words: Brand, brand value, loyalty, loyalty promotion, loyalty programs, „Forum Cinemas”, cinema industry.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36390
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV