• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola komunikācijas novērtējums: Latvijas Nacionālā mākslas muzeja piemērs

Thumbnail
View/Open
309-58452-Kikere_Justine_jk15039.pdf (5.609Mb)
Author
Ķīķere, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā ‘’ Zīmola komunikācijas novērtējums: Latvijas Nacionālā mākslas muzeja piemērs ‘’ mērķis ir novērtēt atjaunotā LNMM zīmola komunikācijas elementu izstrādi, ieviešanu, kā arī veikt sabiedrības novērtējumu ar aptaujas palīdzību, kā arī izstrādāt ieteikumus LNMM zīmola turpmākai ieviešanai un virzīšanas procesa uzlabošanai. Teorētiskā daļā tiks aplūkota organizāciju un muzeju komunikācija, darbinieku loma zīmola veidošanā, zīmola veidošanas principi un zīmola identitāte. Pētījuma ietvaros izmantota intervija, anketēšana un kvantitatīvā kontentanalīze. Darbā tiek secināts, ka LNMM veic aktīvu komunikāciju ar dažādām mērķauditorijām, kas ir balstīta uz jaunā zīmola pamatvērtībām, ko apliecina darbinieku aktīvā papildus iesaiste zīmola komunikācijā un izpratne par organizācijas vērtībām. Darba struktūru veido teorētiskā, metodoloģiskā un empīriskā daļa, secinājumi.
 
The aim of Master thesis ‘’ Evaluation of brand communication: Latvian National museum of art case study. ‘’ is to explore new brand communication element development, employees’ role in brand development and find out audience opinion about new brand communication elements. The theoretical part consists of sections about organizational communication, employee brand, museums communication, rebranding and brand development and brand identity. The empirical part contains interview, survey, quantitative content analysis. The study concludes that Latvian National museum of art does active communication with several audiences, that is based on new brand identity, also employees are involved in communication processes and they have knowledge about new brand identity elements. The structure of the work consists of theoretical, methodological and empirical part, and conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36924
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV