• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas televīziju kanālu (TV3, SPORTACENTRS.COM, LNT, KANĀLS 2, RĪGA TV24) komunikācija sociālajā portālā facebook.com un mikrobloga vietnē twitter.com laika posmā no 2017. gada 5. līdz 21. maijam

Thumbnail
View/Open
309-59609-Ozola_Lelde_lo13026.pdf (2.223Mb)
Author
Ozola, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava, Laura
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir ’’Latvijas televīziju kanālu (TV3, SPORTACENTRS.COM, LNT, KANĀLS 2, RĪGA TV24) komunikācija sociālajā portālā facebook.com un mikrobloga vietnē twitter.com laika posmā no 2017. gada 5. līdz 21. Maijam.’’ Bakalaura darba mērķis noskaidrot kāda ir Latvijas televīziju kanālu komunikācija facebook.com un twitter.com. Tika izvirzīti galvenie uzdevumi – apkopot un izstudēt teoriju; intervēt televīziju kanālu 3 personas; veikt pētījuma kontentanalīzi; apkopot un salīdzināt iegūtos rezultātus; veikt secinājumus. Bakalaura darbā izmantotas 2 pētnieciskās metodes – kontentanalīze un intervija. Galvenais pētījuma secinājums ir, ka SPORTACENTRS.COM ir vienīgais kanāls, kas ikdienu informēja par Pasaules čempionātu hokejā. Atslēgas vārdi: reprezentācija, sociālie mediji, žurnālistika, facebook.com, twitter.com
 
The topic of the Bachelor Paper ir ’’The Communication of Latvian Television Channels (TV3, SPORTACENTRS.COM, LNT, KANĀLS 2, RĪGA TV24) on Social Networking Services Facebook and Twitter 5 May until 21 May 2017’’ The aim of the paper is to determine what kind of information is published by Latvian television channels on facebook.com and twitter.com. The main tasks were as follows: to summarize and study the theory; to interview three representatives from television channels; to carry out content analysis of the research; to summarize and compare the results; to make conclusions. Two research methods have been used for the paper, namely, content analysis and interview. The main conclusion is that SPORTACENTRS.COM is the only television channel that published information about the Ice Hockey World Championship every day. Key words: representation, social media, journalism, facebook.com, twitter.com
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36964
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV