• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola komunikācija dalīšanās ekonomikā: Taxify piemērs Latvijā

Thumbnail
View/Open
309-59661-Indrisonoks_Krists_ki14009.pdf (1.323Mb)
Author
Indrišonoks, Krists
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava, Laura
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs “Zīmola komunikācija dalīšanās ekonomikā: Taxify piemērs Latvijā” veidots ar mērķi definēt zīmola komunikācijas iezīmes dalīšanās ekonomikā Latvijā, par galveno piemēru ņemot zīmolu Taxify. Darba teorētisko daļu veido teorija par mārketingu, zīmolvedību un dalīšanās ekonomiku. Detalizētāk apskatot mārketinga komunikāciju, zīmola identitātes veidošanos un dažādus dalīšanās ekonomikas aspektus. Pētījuma daļā noskaidrota pakalpojumu sniedzēju loma zīmola komunikācijā ar patērētājiem, zīmola vadītāju pieeja komunikācijai dalīšanās ekonomikas modelī, kā arī analizēta zīmola komunikācija sociālajos tīklos. Autors izdarījis secinājumus par zīmola komunikāciju dalīšanās ekonomikā Latvijas kontekstā.
 
Bachelor thesis “Brand communication in sharing economy: Taxify example in Latvia” mainly focuses on defining the most efficient brand communication approach in sharing economy, using Taxify’s communication as the primary example. Theoretical part includes sections about marketing, branding and sharing economy. Placing greater emphasis on details about marketing communication, brand identity and the most significant aspects of sharing economy. In the empirical part of theses, author has chosen to inquire information about Taxify’s approach on sharing economy in the context of brand communication. In addition, author does an analysis on involvement of service providers in brands communication. Analysis of communication approach on social networks is executed as well.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36973
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV