• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Galveno aktoru komunikācija eiro ieviešanas kontekstā

Thumbnail
View/Open
309-57656-Kaktina_Liene_ll09560.pdf (704.4Kb)
Author
Kaktiņa, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Reinholde, Iveta
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Galveno aktoru komunikācija eiro ieviešanas kontekstā”, darba mērķis ir izpētīt atsevišķu aktoru komunikāciju eiro ieviešanas kontekstā. Galvenie aktori tiek izvēlēti saskaņā ar Eiro ieviešanas komunikācijas stratēģiju Latvijā – Latvijas Republikas Finanšu ministrija, Latvijas Banka, Latvijas Pasts un Latvijas Darba devēju konfederācija. Darba uzdevumi: apskatīt komunikācijas jēdziena nozīmi, tās veidus un modeļus; apskatīt rīcībpolitikas argumentu veidus; noskaidrot Latvijas valdības plānoto komunikāciju eiro ieviešanas periodā, apskatot iesaistīto aktoru galvenos uzdevumus sabiedrības informēšanas procesā; veikt izvēlēto aktoru komunikācijas izpēti eiro ieviešanas kontekstā. Pētījuma laika periods ir 2013. gada 1. janvāris līdz 2014. gada 31. decembris.
 
The theme of the Bachelor paper is „Communication strategies of key actors during introduction of euro”, and the aim of it is to explore communication of individual actors in the context of introduction of euro. The main actors – Ministry of Finance of the Republic of Latvia, The Bank of Latvia, Latvian Post and Employers’ Confederation of Latvia, are selected in accordance with the Communication Strategy for the Euro Changeover in Latvia. Tasks of the Paper: to address the concept of communication, its types and models; to investigate argument types of policies for action; to find out what is the Latvian government’s planned communication in the period of changeover to euro, by analyzing the key tasks of actors involved in the public information process; to research the communication carried out by selected actors in the context of introduction of euro. Research period is January 1st, 2013 to December 31st, 2014.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37157
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV