• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas sabiedrisko attiecību līderu novērtējums: mediju, SA aģentūru, klientu un topošo SA speciālistu viedokļi

Thumbnail
View/Open
309-59722-Freiberga_Anna_af14016.pdf (1.346Mb)
Author
Freiberga, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba ‘’Latvijas sabiedrisko attiecību līderu novērtējums: mediju, SA aģentūru, klientu un topošo SA speciālistu viedokļi’’ pētījuma problēma ir Latvijas sabiedrisko attiecību nozarē nav noteikti konkrēti līderi. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir aprakstīta Sabiedrisko attiecību teorija, sabiedrisko attiecību raksturojums un vēsture, sabiedrisko attiecību mērķi, iezīmju teoriju, uzvedības iezīmju teoriju, līdera teoriju, līdera jēdziena skaidrojums un īpašības, līderība, līdera harizmātiskā vara. Metodoloģiskajā daļā aprakstīta jauktā metodoloģija - daļēji strukturētā intervija un aptauja kā kvalitatīvās un kvantitatīvās datu vākšanas metodes un kvalitatīvā kontentanalīze kā datu apstrādes metode. Empīriskajā daļā ir atainoti un aprakstīti iegūtie dati no interneta mediju kontentanalīzes kategorijām, salīdzināti tie ar sociālo tīklu kategorijām un rezultātiem, izklāstīti Latvijā vadošo sabiedrisko attiecību aģentūru speciālistu viedokļi par sabiedrisko attiecību nozares līderiem Latvijā un aprakstītas intervijas ar 10 žurnālistiem no vadošajiem interneta medijiem. .
 
The Bachelor thesis “Assessment of Latvian public relations leaders: media, public relations agencies, clients and prospective public relations leaders' opinions’’ research problem is that the Public Relations industry in Latvia does not have decided particular leaders. The thesis consists of theoretical, methodological and empirical parts. The theoretical part describes the theory of public relations, the nature, and history of public relations, public relations objectives, public relations traits theory, behavioural characteristics theory, leadership theory, explanation of leadership concept, qualities, leading, leader charismatic power. Methodological part describes mixed methodology- semi-structured interview and questionnaire as a qualitative and quantitative data collection methods and qualitative content analysis of the data processing method. The empirical part illustrates and examines the data obtained from the Internet media content analysis categories, compared with those social networking categories and results, set out the Latvian leading public relations agency expert’s opinion on the public relations industry leaders in Latvia and presented 10 interviews with journalists from the leading Internet media.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37169
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV