Māšu pārliecību par bērnu emocijām saistība ar viņu audzināšanas pieejām
Author
Vagule, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir izzināt teoriju par māšu pārliecībām par bērnu emocijām un ģimenē pielietoto audzināšanas pieeju saistību, kā arī noskaidrot, vai māšu izglītības līmenis, ģimenes stāvoklis un vecums ietekmē māšu pārliecības par bērnu emocijām. Vecāku pārliecībām par bērnu emocijām ir liela nozīme bērnu un vecāku emocionālajā socializācijā un tās ir cieši saistītas ar bērna garīgo veselību un labizjūtu. Iepriekš veiktie pētījumi ir pierādījuši, ka vecāku-bērnu mijiedarbību cieši ietekmē vecāku emocionālā inteliģence (Dunsmore & Halberstadt, 1997). Pētījumā piedalās 80 sievietes, kuras audzina vismaz vienu bērnu vecumā no 4 līdz 7 gadu vecumam. Pētījumā tika izmantota Vecāku pārliecības par bērnu emocijām aptauja (PBACE, Halberstadt, Dunsmore, Bryant Jr., Parker, Beale, Thompson, 2012), un Alabamas audzināšanas aptauja – Pirmsskolas versija (APQ – PR, Clerkin, Marks, Policaro, & Halperin, 2007). Pētījumā iegūtie rezultāti norāda uz pozitīvu korelāciju māšu nekonsekventas disciplīnas un māšu uzskatu par bērnu spēju manipulēt ar emocijām rādītājos. Apkopojot iegūtos rezultātus var secināt, ka uzstādītais mērķis ir sasniegts un uz jautājumiem ir atbildēts. The purpose of this study was to explore the relationship between parents’ beliefs of children’s’ emotions and parenting practices and to ascertain whether the level of maternal education, family status and age are affecting their beliefs of children’s emotions. Parents beliefs of children’s emotions are linked with children’s mental health and well – being. Previous studies have shown that parents - children’s interaction are heavy influenced by parental emotion intelligence (Dunsmore & Halberstadt, 1997). During the research data was collected from 80 mothers which had at least one child aged 4 to 7 years old. The following tools were used in current study: 1. Parents beliefs about children’s emotions (PBACE, Halberstadt, Dunsmore, Bryant Jr., Parker, Beale, Thompson, 2012), 2. The Alabama Parenting Questionnaire - Preschool Revision (APQ – PR, Clerkin, Marks, Policaro, & Halperin, 2007), adapted in Latvian by L. Kalnina as part of her Master’s in 2006 (Kalnina, 2006). There has been performed correlative research and a significant positive relation was detected between mothers’ beliefs about children’s capability of manipulation and mothers inconsistent discipline. Collecting the obtained results of the study can be concluded and the goal set in the study has been achieved.