• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidējā pirmsskolas vecuma bērna valodas un runas prasmju sekmēšana didaktiskajās rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-61550-Tutare_Madara_mt17013.pdf (717.6Kb)
Author
Tūtare, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „Vidējā pirmsskolas vecuma bērna valodas un runas prasmju sekmēšana didaktiskajās rotaļās”. Darba autore: Madara Tūtare Darba vadītāja: Aija Kalve Kvalifikācijas darba mērķis: Pētīt pirmsskolēna runas attīstību didaktisko spēļu procesā. Hipotēze: Pirmsskolēna runa didaktiskajās spēlēs tiks sekmēta, ja: izvēlētās didaktiskās spēles atbilst bērna vecumposma īpatnībām; 1.didaktisko spēļu saturs ietver runas attīstīšanas iespējas; 2.didaktiskā spēle atbilst bērna interesēm un vajadzībām. Kvalifikācijas darba apjoms: kvalifikācijas darbam ir 2 nodaļas, 8 apakšnodaļas un 44 lapaspuses. Darbā tika iekļauti 6 attēli, 10 tabulas, tika izanalizēts 41teorētiskais avots. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorijas 1. nodaļā tiek analizēti terminu valoda un runa teorētiskie aspekti, 2.nodaļā tiek veikts praktiskais pētījums. Tiek aplūkotas dažādas metodes un paņēmieni, kas veicina runas un valodas attīstību didaktiskajās rotaļās. Atslēgas vārdi: Rotaļas, didaktiskās spēles, bērnu valoda un bērnu runa.
 
This qualification work is about “The promotion of the average preschooler's language and speech skills in didactic play”. Author of qualification work: Madara Tūtare Supervisor of qualification work: Aija Kalve Purpose of this work: Identifying pedagogical techniques and methods that promote speech and language development. Research subject: Speech development of pre-schoolers. Object of the research: Didactic games in the pre-school pedagogical process. Hypothesis: Preschoolers' speeches in didactic games will be promoted if: 1.chosen didactic games correspond to the child's age peculiarities 2.content of the didactic games includes speech development opportunities 3.didactic game meets the interests and needs of the child Amount of qualification work: Qualification work has 2 chapters, 8 subchapters and 44 pages. The work included 6 pictures, 10 tables, the theoretical source was analyzed. The qualification work consists of 2 parts - theoretical and practical. In Chapter 1, theoretical language is analyzed and theoretical aspects are analyzed, a practical study is carried out in Chapter 2. Different methods and techniques that promote speech and language development in didactic plays are considered. During this study the author investigating different methods techniques that promote speech and language development in didactic play. Keywords: games, didactic games, children's language and children's speech.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37516
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV