• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļa vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošana

Thumbnail
View/Open
299-61501-Vasiljeva_Marite_mv17019.pdf (1.723Mb)
Author
Vasiļjeva, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Tēma: matemātisko priekšstatu veidošanai rotaļa vecākā pirmsskolas vecumā Pētījuma mērķis: Izzināt bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā, rotaļa. Pētījuma uzdevums: Izpētīt un analizēt dažādu autoru literāros darbus par matemātisko priekšstatu veidošanu izmantojot rotaļu; Izprast vecāko pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības, izmantojot teoriju; Veikt pētījumu par matemātisko priekšstatu veidošanu vecākajā pirmsskolas vecuma grupā; Apkopot, iegūto informāciju analizēt pētījuma rezultātus un sniegt ieteikumus bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā . Pētījuma metodes: Dažādu autoru literatūras avotu izpēte un analizēšana; Aptauja – anketēšana; Personīgās pieredzes analīze; Analīze, datu apstrāde. Pētījuma bāze: Madonas novada pirmsskolas izglītības iestādes vecākā vecuma grupa, kuras pilnais sastāvs ir 13 bērni 5-7 gadu vecumā (8 zēni, 5 meitenes). Pētījuma laikā bērnu un vārdi tika mainīti.
 
The topic: Play, in the oldest pre-school age to make subission of develop matematical . Aim of the study: To find out the children's mathematical picture development opportunities in the older preschool age, play. The research aims: 1. To study and analyze the different authors' literary works on mathematical idea creation through play; 2. Understand the senior preschool child development characteristics, using the theory; 3. Carry out research on the mathematical idea of the creation of the oldest pre-school age group; 4. Collect, analyze the information obtained from the research results and make recommendations to the idea of children's mathematical development. Methods of research: 1. Various authors literature research and analysis; 2. The survey; 3. Personal experience analysis; 4. Analysis data. Research base: Madona preschools oldest age group, the full composition of the 13 children aged 5-7 years (8 boys, 5 girls).
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37550
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV