4-5 GADĪGA BĒRNA ADAPTĀCIJA PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES VIDĒ
Autor
Petrēvica, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: 4 – 5 gadīga bērna adaptācija pirmsskolas vidē Darba autore: Baiba Petrēvica Darba zinātniskais vadītājs: Dr. prof. Anna Līduma Darba satura apjoms ir 57 lpp. Pētījuma mērķis: Pētīt 4-5gadīgu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē un izstrādāt ieteikumus 4 – 5 gadīgu bērnu adaptācijai veicināšanai pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētisko avotu pētījuma un empīriskā pētījuma. Pētījuma teorētiskajā pamatojumā E. Eriksona, Z. Freida, G. Svences, A. Vorobjova atziņas. Teorētiskajā daļā tika apskatīti tādi jautājumi kā adaptācijas būtība, tās nozīme bērna attīstībā. Pētījuma praktiskajā daļā pētīta kā sadarbība ar vecākiem un bērna vajadzību izzināšana palīdz bērnam labāk iejusties jaunajā vidē. Empīriskajā pētījumā tika izmantotas bērna novērošanas un vecāku anketēšanas metodes. Analizējot literatūru un, apkopojot iegūtos datus, apstiprinājās hipotēze, ka sadarbībā ar bērna vecākiem, izzinot bērna individuālās īpatnības, radot drošu, mājīgu vidi, ir iespēja veicināt labvēlīgu adaptācijas norisi. Title of work: Adaptability of 4-5 years old children in preschool. Author: Baiba Petrēvica Work supervisor: Dr. prof. Anna Līduma Content of work: 57 Objective of work: research how a young child can be integrated as puickly as possible into the new environment and with peers. The research has two parts – theoretical and practical. The theoretical part is based on the conclusions of authors such as E. Erikson, Z. Freund, G. Svence, A. Vorobjov. Issues such as the essence of adaptation and its significance in child development are considered in the theoretical part of the work. In the practical part of the work, the issues of whether work with parents and inpuiry regarding the needs of children helps childeren adapt better into the new environment are considered. Methods such as observation of childeren and survey of parents were used in this part. Analyzing the literature and summarizing data, the hypothesis was confirmed that working with parents and inpuiry into the individual characteristic of a child, s developmental peculiarities gives opportunity to encourage favourable adaptation.