• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-7 gadīgu bērnu iztēles sekmēšana, literāro darbu iepazīšana pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-61639-Freimane_Taiga_tf17001.pdf (2.461Mb)
Author
Freimane, Taiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs: 5-7 gadīgu bērnu iztēles sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā pirmsskolā. Darba autore: Taiga Freimane Zinātniskā vadītāja: Gunta Siliņa – Jasjukeviča Darba apjoms: 49 lpp, 33 bibliogrāfiskie nosaukumi, 10 tabulas, 6 pielikumi. Darbs izstrādāts 5-7 gadīgu bērnu iztēles rosināšanai literāro darbu iepazīšanas procesā. Iztēle kā izziņas procesa sastāvdaļa. Literāro darbu nozīme iztēles rosināšanā. Metodes un paņēmieni iztēles rosināšanā divās X pirmsskolas grupās. Darba procesā parādīts, ka ar literāro darbu palīdzību var rosināt pirmsskolas vecuma bērniem radoši attīstīt iztēli ( zīmējot, aplicējot, veidojot, attēlojot kustībā.) Atslēgas vārdi : iztēle, literārie darbi pirmsskolā, bērnu radošā darbība pirmsskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstīšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma metodes: teorētiskā analīze, pedagoģiskā novērošana, skolotāju intervijas, bērnu iztēles izpēte radošajos darbos, darba pieredzes apkopošana un analizēšana. Pētījuma bāze: X pirmsskolas 5-7 gadīgo bērnu grupiņās.
 
Qualifying work: improving imagination in 5-7 year olds by introducing them to literature. Author: Taiga Freimane Scientific supervisor: Gunta Siliņa- Jasjukeviča Volume: 49 pages, 33 bibliographical terms, 10 tables, 6 annexes. Purpose for this research is to animate imagination in the process of familiarising literature to preschool children. 1. Imagination as a part of cognitive processes 2. Literatures significance in stimulating imagination. 3. Techniques and methods used in two X preschool group's to encourage creativity. Research reveals that by introducing literature to preschool pupils it can improve and help develop their creative thinking and imagination. Key words: imagination, literary works at preschool, kids creative at preschool. Main goal: to examine in theory and practically possibilities of imagination improvements. Research methods: theoretical analysis, observations in classroom, interviews with teachers, analysing imagination in children's creative works, reviewing and reflecting acquired experience. Research subjects: X preschool 5-7 year old pupils.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37730
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV