Saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļdarbībā vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Učaikina, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Liene Učaikina Darba temats: Saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļdarbībā vidējā pirmsskolas vecuma bērniem Darba veids: Kvalifikācijas darbs Darba zinātniskā vadītāja:lekt. Mg.paed. Rasma Purmale Darba apjoms: 48lappuses, 2 tabulas, 19 attēli, 46 literatūras avoti, 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: Vidējā pirmsskolas vecuma bērni, saskarsme, rotaļdarbība Pētījuma mērķis: Pētīt un analizēt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes attīstības iespējas rotaļdarbībā. Pētījuma hipotēze: Bērniem būs labi attīstīta saskarsmes prasme, ja pedagogs pedagoģiskajā procesā rotaļdarbībās veidos pozitīvi vidi, organizēs rotaļdarbības atbilstoši bērnu vajadzībām un interesēm. Teorētiskais pamatojums tika izstrādāts analizējot J. Kupča, L. Dubkēviča, S. Omārovas, A. Šponas, E. Černovas, L. Lapiņas, V. Ļubkinas, O. Ņefjodova, J.Merkel, A. Vorobjova, u.c autoru darbus. Praktiskā pētījuma veikšanai tika izmantots pedagoģiskais novērojums, pedagogu un vecāku anketēšana. Pēc veiktā pētījuma darba autore secina, ka bērnu saskarsmes prasmi ir iespējams attīstīt, piedāvājot bērniem rotaļas un saskarsmes prasmes attīstība būs sekmīgāka, ja skolotāja piedāvā bērnu interesēm un vajadzībām atbilstošas lomu rotaļas un rotaļās tiek uzsvērti tikumiskās uzvedības noteikumi. Darba izmantojamība: šī darba atziņas un secinājumus var izmantot pirmsskolas pedagogi, lai ikdienā sekmētu saskarsmi rotaļdarbībā un citi interesenti. Authorofthework:LieneUčaikina Worktopic: Promotionofcommunicationskillsinplayformiddlepreschoolchildren. Typeofwork: Qualificationwork Scientificsupervisorofwork: lekt. Mg.paed. Rasma Purmale Workload: 48 sheets, 2 tables, 19 figures, 46 literature sources, 2 appendixes. Keywords: Middlepre-schoolchildren, communication, playactivities. Objective of the study: To study and analyze the development opportunities of children of middle preschool children in play. Research Hypothesis: Children will have a well-developed communication skill if a pedagogue creates a positive environment in the playgrounds, organizes play activities in accordance with children's needs and interests. The theoretical justification was developed by analyzing: J. Kupcha, L. Dubkevicha, S. Omarov, A. Spon, E. Chernov, L. Lapina, V. Lubkina, O. Nefjodova, J. Merkel, A. Vorobjova, and others. A pedagogical observation, a questionnaire for teachers and parents was used to conduct a practical study. According to the research carried out, the author concludes that it is possible to develop children's communication skills by offering children the development of play and communication skills if the teacher offers play roles in accordance with the interests and needs of the children and emphasizes the rules of moral behavior. Workability: The findings and conclusions of this work can be used by pre-school educators to facilitate daily interaction with the play and other stakeholders.