Pamatskolēnu lasītprasmes pilnveide literatūras stundās
Author
Kņaza, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums "Lasītprasmes apguves process literatūras stundās pamatskolā praksē" izvēlēts par aktuālu jautājumu - lasītprasmi, jo lasītprasme ir skolēna izglītības un dzīves kvalitātes sastāvdaļa. Pētījuma mērķis ir pārbaudīt izstrādātā modeļa saistību ar skolēna lasītprasmes pilnveidi. Empīriskais pētījums veikts divos posmos: izpētīta sākotnējā situācija un aprobēts izveidotais modelis. Pētījuma rezultāti liecina, ka neatlaidīgs, konstruktīvs un sistemātisks darbs lasītprasmes pilnveidē dod vēlamos rezultātus. Atslēgas vārdi: lasītprasme, teksta uztvere, lasīšanas vieds, lasītprasmes līmenis Research “The process of reading comprehension in the literature classroom in practice’’ has been chosen as a topical question – reading skills what makes an important part of the student’s education and life quality. The aim of the research is to check the relationship of developed model with perfection of students’ reading skills. The empirical study done in two phases, initial situation has been explored and approbated the developed model. The results show persevering, constructive and regular study is effective in improving reading skills. Key words: Reading skills, text perception, type of reading, literacy level