Show simple item record

dc.contributor.advisorJurgena, Inese
dc.contributor.authorEriņa, Maruta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:44Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62452
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38119
dc.description.abstractMaģistra darba temats ir „4-5 gadīgu bērnu komunikācijas prasmju attīstīšana sižeta lomu rotaļās”. Maģistra darba mērķis ir veikt komunikācijas procesa izpēti pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģiskajā procesā, veidojot komunikācijas prasmes kritērijus un rādītājus, kā arī ieteikumus pirmsskolas izglītības iestādes pedagogiem bērnu komunikācijas prasmes pilnveidošanai. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi darba autore izmantoja novērošanas, izmēģinājuma darbības, anketēšanas un aptaujas metodes. Maģistra darbā akcents ir likts uz veiksmīgu komunikācijas prasmju attīstīšanu 4-5 gadīgiem bērniem sižeta lomu rotaļās. Darba autoreanalizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru ieguva teorētiskās zināšanas par komunikācijas jēdzienu, par komunikācijas būtību un nozīmi cilvēka dzīvē, par 4-5 gadīgu bērnu attīstības raksturojumu, par rotaļu bērna dzīvē, par komunikācijas prasmju attīstību sižeta lomu rotaļās. Pēc analizētās literatūras tika izstrādāti komunikācijas prasmju kritēriji un rādītāji 4-5gadīgiem bērniem. Kā arī izveidota sižeta lomu rotaļu kopa, kura attīsta komunikācijas prasmes bērniem. Un izveidoti ieteikumi pirmsskolas izglītības iestādes pedagogiem komunikācijas prasmju attīstīšanai. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Pētījuma objekts: sižeta lomu rotaļas pirmsskolas izglītības iestādē Pētījuma priekšmets: 4-5 gadīgu bērnu komunikācijas prasmes Pētījuma jautājumi: 1.Kādā veidā komunikācijas prasmes veidošanās ietekmē „subjekts – subjekts” attiecības sižeta lomu rotaļās. 2.Kā mācību vide ietekmē komunikācijas procesa noriti? Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt izmantotās literatūras un teorētisko pamatojumu komunikācijas prasmju veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. 2.Veikt komunikācijas prasmju izpēti pirmsskolas izglītības iestādē „X” sižeta lomu rotaļās. 3.Izveidot sižeta rotaļu kopu pirmsskolas izglītības iestādes pedagogiem komunikācijas prasmju pilnveidošanai. Pētīšanas metodes: 1.Teorētiskās metodes •Literatūras analīze 2.Empīriskās metodes •Pedagoģiskā novērošana •Pārrunās •Anketēšana •Datu kvalitatīvā apstrāde Pētījuma bāze: Madonas pirmsskolas izglītības iestāde „X”, vidējās (4-5 gadīgu bērnu) pirmsskolas izglītības iestādes grupa , 30 bērni. Madonas novada pirmsskolas izglītības iestādes 100 pedagogi Maģistra darba apjoms: 72 lapas, 10 attēli, 5 tabulas, 16 pielikumi, izmantoti 48 informācijas un literatūras avoti
dc.description.abstractThethemeofMaster’sThesisis “Communication skills developmen to 4-5 years oldc hildrenins cenerole plays”. Theaim of Master’s Thes is to carryout a communication process research in pre school education institution through a play activity and to create criteria and indicators of communication skills as well asguidance fo rpreschool teachers to motivate children’scommunication skills. To achieve this go al the author use dmethods of observation, practice, surveyandinquiry. Theemp has is of Master’s Thes isi ssuccessful communication skills development of 4-5 years old children in scene roleplays. Analysing pedagogical and psychological literature the author obtaine the or etick nowledge about the concept of communication, thees sence and significance of communication in one’s llife, thec haracterization of 4-5 years old children development, the playingin a child’slife, the development of communication skills in scene role plays. Using source literature the authore laborated the criteria and indicators of communication skills for 4-5 years oldc hildren. As well she created a set of scene rolep lays to developt he communication skills for children and guidance for preschool teachers to develop the communication skills. TheTheses consists of two parts – theoryandpractice. Theobjectofresearch:Play activity in preschool education institution. Thethemeofresearch:Communication skills. Thequestionsofresearch: 3.How the development of communication skills in fluence there lations „subject to subject” inscene role plays? 4.How the school environments influence the process ofcommunication? Thegoalsofresearch: 4.To analysethe literature and theoretic base about developing communication skills in preschool educationin stitution. 5.To make research of communication skills in scene role play sin preschool education institution „X”. 6.To create a set of scenerol eplays for preschool teachers in order to improve the communication skills. Themethodsofresearch: 3.The oretical methods •Analysing literature 4.Empirical methods •Pedagogical observation •Discussions •Surveys •Qualitative data processing The base of research: Pre school educationin stitution „X”of town Madona, medium age group(4-5 years olds), 30 children. 100 preschool education teachers in Madona region. Master’sThesisvolume: 72 pages, 10 images, 5tables, 16 annexes, 48 information and literature sourcesused.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkomunikācija, komunikācijas prasmes, sižeta lomu rotaļas
dc.subjectkomunikācija
dc.subjectkomunikācijas prasmes
dc.subjectsižeta lomu rotaļas
dc.title4-5gadīgu bērnu komunikācijas prasmju attīstīšana sižeta lomu rotaļās
dc.title.alternativeThe development of communication skills in 4-5 year lod childern through role play games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record