• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālā pedagoga sadarbība ar atbalsta personālu Kandavas internātskolā

Thumbnail
View/Open
299-62554-Gulevska_Aiva_ac05023.pdf (881.8Kb)
Author
Guļevska, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
A. Guļevskas diplomdarba “Sociālā pedagoga sadarbība ar atbalsta personālu Kandavas internātskolā” mērķis ir sociālā pedagoga un atbalsta personāla sadarbības veicināšana priekšlaicīgas mācību pamešanas riska mazināšanai 5. līdz 8. klašu skolēniem. Teorētiskajā daļā autore analizē literatūru par atbalsta personāla darbību kā arī par skolas un vecāku sadarbību. Pētnieciskajā daļā tiek analizēta un raksturota konkrētās skolas atbalsta personāla darbība, un pētīts un raksturots skolas 1. – 9. klašu skolēnu sastāvs. Izveidoti individuāli priekšlaicīgas mācību pamešanas riska mazināšanas plāni piekto līdz astoto klašu skolniekiem. Veikts realizētās sociālpedagoģiskās darbības apraksts.
 
The aim of the diploma thesis of A. Guļevska “Cooperation of the social pedagogue with the support staff at Kandava Secondary Boarding School” is to promote cooperation between the social pedagogue and the support staff in order to reduce the risk of early school leaving for students from grade 5 to 8. In the theoretical part, the author analyzes the literature about the activity of the support staff as well as about the cooperation between the school and parents. In the empirical part, the specific school`s support staff activities are analyzed and characterized, furthermore, the composition of the students from grade 1 to 9 is investigated and described. The individual plans are made in order to reduce the risk of early school leaving for students from grade 5 to 8. A description of the realized socio-pedagogical activity is made.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38199
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV