• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konkordances atbalstīta angļu valodas kā svešvalodas apguve vidusskolas skolēniem

Thumbnail
View/Open
299-63622-Lukins_Andrejs_al10080.pdf (925.4Kb)
Author
Lukins, Andrejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienu pasauli raksturo tehnoloģiju straujā attīstība, kā arī angļu valodas kā lingua franca statusa nostiprināšanās. Diplomdarba mērķis ir atrast rīku, kas nodrošinātu jauniešiem nepieciešamās svešvalodas prasmes. Pētījumā tika ievākti dati no 203 anketām un piecām intervijām ar mērķi noskaidrot vidusskolas skolēnu valodas apguves ieradumus. Pētījums atklāja, ka vidusskolas skolēni savā ikdienā plaši pielieto tehnoloģijas un ir atvērti tehnoloģijās balstītai svešvalodas apguvei. Tādēļ izaicinājumi, kurus rada angļu valodas kā svešvalodas apguve, piemēram, gramatika, idiomas un pareizrakstība, varētu tikt risināti ar tehnoloģiju starpniecību. Konkordancē balstīta svešvalodas apguve tika piedāvāta kā iespējamais risinājums. Pamatojoties uz pētījuma secinājumiem, izstrādātas vidusskolas skolēniem paredzētas vadlīnijas konkordances atbalstītai svešvalodas apguvei.
 
Modern day and age are defined by the rapid advancement of technology and the establishment of English as the lingua franca. The Diploma Paper aims at finding a tool to equip adolescents with much-needed foreign language skills. A survey research was conducted: 203 questionnaires and five interviews were collected on secondary school students’ language learning habits. The research revealed that secondary school students are avid technology users open to technology-aided learning. Thus, the challenges presented by learning English as a foreign language, e.g. grammar, idioms and spelling, could be addressed by use of technology. Concordance-aided foreign language learning was proposed as a possible solution. A framework based on the findings was created for secondary school students to concordance-aided foreign language learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38423
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV