• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Atgriezeniskā dienas grāmata kā pedagoģiskais risinājums bērnu ar autisma spektra traucējumiem komunikatīvās kompetences veicināšanai

Thumbnail
View/Open
299-64062-Sanchez.Prieto_Laureano_ls16131.pdf (3.164Mb)
Author
Sanchez Prieto, Laureano
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā Maģistra darbā tiek prezentēta inovatīva “atgriezeniskā dienas grāmata” kā pedagoģiskais risinājums (objekts) bērnu ar autisma spektra traucējumiem komunikatīvās kompetences attīstīšanai (priekšmets). Darbam ir 83 lpp., tā skaitā 2 tabulas, 9 attēli, 68 zinātniskās literatūras vienības un 3 pielikumi Ieraksti ko vecāki un skolotāji fiksē dienas grāmatā, atspoguļojot ikdienā veiktās aktivitātes un kritiskos notikumus, palīdz paredzēt attīstības grūtības un labāk izprast konkrētās situācijas. Tika pierādīts, ka šī metode veicina bērnu verbālās un neverbālās komunikācijas uzlabošanu, sekmējot viņu emocionāla uztraukuma samazināšanos, kā arī viņu iespējas sekmīgāk iekļauties darba tirgū un sabiedrībā kopumā.
 
In order to improve the communicative competence of children with autistic spectrum disorders (¨topic¨), in this Master thesis an innovative ¨"Round trip agenda" is presented as tool (¨focus¨) for educational treatment of this diversity. The work has 83 pages including 2 tables, 9 figures, 68 references and 3 Anexes, Parents and teachers register in the ¨round trip agenda¨ daily sequences of activities includes and critical events of the day, facilitating anticipation of developmental difficulties and a better understanding of situations. It has been proved that this method improves children verbal and non-verbal language abilities, which diminishes their anxiety, and enhances their sociability and their chances of inclusion in the work market and in society as a whole.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38449
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV