• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

E-mācīšanās medicīnas darbinieku profesionālās pilnveides sekmēšanai

Thumbnail
View/Open
299-64457-Rogozina_Annele_ar16041.pdf (1.857Mb)
Author
Rogozina, Annele
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās, kad tehnoloģijas stauji attīstās un to izmantošana ieet gandrīz ikviena dzivēarvien vairāk, ir svarīgi pielāgoties jaunai situācijai un piedāvāt risinājums atbilstoši situācijai. Izglītība ir viena no sabiedriebas pamatvajadzībām un e - mācīšanas ļauj iegūt izglītību neatkarīgi no laika un vietas, studentam ērtā un pieņemamā veidā. Galvenās e -mācīšanās funkcijas ir izglītoties visa mūža garumā un pilnveidot savas kompetences un zināšanas. Darba mērķis ir balstoties uz teorētisko avotu un esošās situācijas izpēti, izvērtēt medīcīnas darbinieku profesionālās pilnveides sekmēšanu ar E macīšanos palīdzību. Pētījumā izmantotas metodes ir teorētisko avotu analīze, 180 Latvijas ģimenes ārstu aptauja un ekspert viedokļi, kas tika saņemti ar daļēji strukturēto interviju palīdzību. Maģistra darbā tika analizēta pieaugušo mācīšanās īpatnības un e - mācīšanās pamatnostātņu raksturojums. Empīriskajā pētījumā tika pielietotas kombinētas metodes, kvatitatīvais un kvalitatīvais pētījums. Iegūtie pētījuma rezultāti ļauj izprast tālākizglītības un profesionālās pilnveides iespējas un vajadzības, kā arī atklāj e - mācīšanās iespējas un tālākizglītības sekmēšanas nosacījumus. Maģistra darba beigās ir uzstrādāti secinājumi un priekšlikumi.
 
Nowadays, when technologies are constantly evolving and their use reaches almost every single person, it is important to adapt to the new situation and offer a solution according to the new age. Education is one of the basic needs of the society and e-learning enables to receive education regardless of time and place, in a convenient and acceptable way for the student. The main functions of e-learning are lifelong learning and the development of their competences and knowledge. The aim of the work is to analyse the theoretical sources and the study of the current situation, to evaluate the promotion of the professional development of medical staff with E learning tools and methods. The methods used in the master thesis are the analysis of theoretical sources, 180 opinion polls of family doctors in Latvia and expert opinions received through semi-structured interviews. The master's thesis analysed the peculiarities of adult learning and the characteristics of e-learning guidelines. In an empirical part used combined methods, quantitative and qualitative research. The results of the this work provide an understanding of the opportunities and needs of continuing education and professional development, as well as revealing e-learning opportunities and conditions for further education. Conclusions and suggestions are made in the end of masters thesis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38472
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV