• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pokera spēlēšana ar neironu tīkliem

Thumbnail
View/Open
302-65059-Furmancuks_Nikita_nf14001.pdf (971.5Kb)
Author
Furmančuks, Ņikita
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Paikens, Pēteris
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Pokers ir nepilnās informācijas spēles piemērs. Darbā tiek apskatīts No-limit Texas hold’em pokera spēlēšanas ar makslīgo intelektu un neironu tīklu mēģinājums, kas tiek uzskatīts par veiksmīgu. Risinājums tiek salīdzināts ar iepriekšējām metodēm, kuras tika konstatētas, ka nav efektīvas. Darbā tiek aprakstītas metodes, kuras, pielietojot pokera spēlei diviem cilvēkiem, tika sasniegtas spējas, kas ir salīdzināmas un pat pārsniedz profesionālus pokera spēlētājus. Tiek apskatīti esošie pētījumi, uz kuriem šīs metodes ir balstītas. Tiek pieņemts, ka ir iespējams, balstoties uz esošās risinājuma bāzes, paplašināt to, pievienojot vairākus oponentus. Darbā tas tiek sasniegts, esošais risinājums ir paplašināts, lai darbotos arī spēlei ar vairākiem oponentiem, un eksperimentāli pārbaudīta tā kvalitāte.
 
Poker is an example of an imperfect information game. This work includes an overview of playing No-limit Texas hold’em poker with the help of artificial intelligence and neural networks, which is considered successful. The solution is compared agains previous method, which were found to be ineffective. This work covers methods, which, when used for playing poker between two players, have reached strength that is comparable and even surpasses professional poker players. Existing research, which these methods are based on are described. It is considered possible, that the currently existing solution is expansible to accomodate more concurrent players. In the work it is accomplished, the existing solution is expanded to work with a game housing multiple opponents and it’s quality is experimentally tested.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38672
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV