Show simple item record

dc.contributor.advisorRadzobe, Zane
dc.contributor.authorNazarova, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:12:37Z
dc.date.available2018-06-30T01:12:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64427
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39339
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir aplūkot savstarpējās attiecības starp mediju tekstu, izrādi un mediju auditoriju, lai izprastu kā teksti un izrādes mediju kultūrā iekodē savā saturā nozīmīgus sociālos elementus, šajā gadījumā, nacionālo identitātes jautājumu. Darba teorētiskā daļa balstās uz Gija Debora “izrādes sabiedrības” koncepta, Duglasa Kelnera “mediju izrādes” koncepta, mediatizācijas, rāmējuma teorijas, sociālās realitātes konstruēšanas teorijas un nacionālās identitātes teorētiķu atziņām. Sniegts ieskats arī kā mediju izrādes izpaužas dažādu notikumu reprezentācijā. Pētījuma datu iegūšanas metode izvēlēta kā kvantitatīvā kontentanalīze latviešu drukātajos laikrakstos “Diena”, “Latvijas Avīze” un “Neatkarīgā Rīta Avīze”. Iegūto datu apstrāde izmantota fokusa grupas diskusijā, kas veidota starp latviešu drukāto mediju auditorijas pārstāvjiem. Maģistra darba iegūtie dati liecina, ka izrādes sabiedrības elementi izpaužas latviešu drukātajos medijos kā realitātes reprezentācija, sabiedrības nošķiršana un nacionālās identitātes atspoguļojums kā pozitīva darbība.
dc.description.abstractThe aim of the master thesis is to examine the relationship between the media text, the spectacle and the media audience in order to understand how social elements, in this case, national identity, are encoded in the media culture. The theoretical part of the master thesis is based on Guy Debord’s “the society of the spectacle” concept, Douglas Kellner’s “media spectacle” concept, mediatization, framing theory, the social construction of reality theory and national identity’s researcher ideas. The quantitative content analysis in the Latvian printed periodicals “Diena”, “Latvijas Avīze” and “Neatkarīgā Rīta Avīze” has been selected for the method of data acquisition of the research. The obtained data processing was used in the focus group discussion, which was formed among representatives of the Latvian printed press audience. The master thesis’ found data suggests that elements of the society of the spectacle are present in Latvian print media as social reality’s representation, society’s seperation and national identity’s representation as positivity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectizrādes sabiedrība
dc.subjectmediju izrāde
dc.subjectnacionālā identitāte
dc.subjectlatviešu drukātie mediji
dc.titleSociālās realitātes reprezentācija kā izrādes sabiedrības daļa nacionālās identitātes atspoguļojumam latviešu drukātajos medijos 2017. gadā
dc.title.alternativeSocial reality's representation as an element of the society of the spectacle for national identity's reflection in Latvian printed press in 2017
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record