Bibliotekāru un studentu savstarpējās komunikācijas ietekmējošie faktori - pašapkalpošanās tehnoloģijas vai verbālā komunikācija
Author
Rubene, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Tehnoloģiju ieviešana bibliotēkās ir būtiski mainījusi dažādus bibliotēkas darba procesus, tādā veidā ietekmējot pakalpojumus. Bibliotēkās tiek ieviestas pašapkalpošanās iekārtas, kas ļauj lietotājam pašam izsniegt un nodod grāmatas vai citus resursus bez bibliotekāru starpniecības. Tāpēc rodas jautājums, vai gadījumos, kad tiek izsniegti bibliotēkas materiāli, ir nepieciešams kontakts starp apmeklētāju un bibliotekāru. Pētījuma mērķis ir izpētīt, vai studenti labprātāk izvēlas izmantot pašapkalpošanās iekārtas vai palīdzību no bibliotekāra puses un noskaidrot, kā pašapkalpošanās tehnoloģijas ietekmē savstarpējo komunikāciju. Lai sasniegtu mērķi, tika anketēti studenti un intervēti bibliotēku darbinieki. Pētījuma rezultāti liecina, ka lielākā daļa studentu izmanto pašapkalpošanās tehnoloģijas, tomēr viņiem ir nepieciešama bibliotēkas darbinieku palīdzība dažādos citos jautājumos. Tādēļ var secināt, ka tehnoloģiju ienākšana bibliotēkā nemazina komunikāciju starp darbinieku un apmeklētāju. Technologies has fundamentally affected and changed various library services. Libraries introduce self-service technologies that allow users to self-checkout books without help of librarians. Therefore, the question arises whether contact between the users and librarians is required. The aim of this research is to find out whether students prefer to use self-service technology or help from the librarian and to find out how these technologies affect communication. Results of the research shows that most students use self-service technologies, bet they need librarians to help with various other issues. Therefore, technologies in the library does not diminish the communication between librarian and user.