Show simple item record

dc.contributor.advisorPakalna, Daina
dc.contributor.authorRubene, Māra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:12:48Z
dc.date.available2018-06-30T01:12:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65208
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39357
dc.description.abstractTehnoloģiju ieviešana bibliotēkās ir būtiski mainījusi dažādus bibliotēkas darba procesus, tādā veidā ietekmējot pakalpojumus. Bibliotēkās tiek ieviestas pašapkalpošanās iekārtas, kas ļauj lietotājam pašam izsniegt un nodod grāmatas vai citus resursus bez bibliotekāru starpniecības. Tāpēc rodas jautājums, vai gadījumos, kad tiek izsniegti bibliotēkas materiāli, ir nepieciešams kontakts starp apmeklētāju un bibliotekāru. Pētījuma mērķis ir izpētīt, vai studenti labprātāk izvēlas izmantot pašapkalpošanās iekārtas vai palīdzību no bibliotekāra puses un noskaidrot, kā pašapkalpošanās tehnoloģijas ietekmē savstarpējo komunikāciju. Lai sasniegtu mērķi, tika anketēti studenti un intervēti bibliotēku darbinieki. Pētījuma rezultāti liecina, ka lielākā daļa studentu izmanto pašapkalpošanās tehnoloģijas, tomēr viņiem ir nepieciešama bibliotēkas darbinieku palīdzība dažādos citos jautājumos. Tādēļ var secināt, ka tehnoloģiju ienākšana bibliotēkā nemazina komunikāciju starp darbinieku un apmeklētāju.
dc.description.abstractTechnologies has fundamentally affected and changed various library services. Libraries introduce self-service technologies that allow users to self-checkout books without help of librarians. Therefore, the question arises whether contact between the users and librarians is required. The aim of this research is to find out whether students prefer to use self-service technology or help from the librarian and to find out how these technologies affect communication. Results of the research shows that most students use self-service technologies, bet they need librarians to help with various other issues. Therefore, technologies in the library does not diminish the communication between librarian and user.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBibliotēkzinātne
dc.subjectTehnoloģijas
dc.subjectPašapkalpošanās tehnoloģijas
dc.subjectLietotāju un bibliotekāru savstarpējā komunikācija
dc.subjectTechnologies
dc.subjectSelf-service technologies
dc.titleBibliotekāru un studentu savstarpējās komunikācijas ietekmējošie faktori - pašapkalpošanās tehnoloģijas vai verbālā komunikācija
dc.title.alternativeFactors influencing communication between librarians and students – self service technology or verbal communication
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record