• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas valsts simtgades svinēšana sociālajā tīklā Facebook.com

Thumbnail
View/Open
309-65770-Rudakova_Diana_dr15016.pdf (1.313Mb)
Author
Rudakova, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Latvijas valsts simtgades svinēšana sociālajā tīklā Facebook.com” Pētījuma mērķis: noskaidrot, kā notiks svinēšanas komunikācija Latvijas simtgades notikuma ietvaros un izpētīt, kā Latvijas iedzīvotāji iesaistās Latvijas valsts simtgades svinēšanas procesā. Darba teorētiskajā daļā raksturots kultūras mārketinga un pasākumu mārketinga jēdziens, kā arī sociālo mediju, lietotāju radīta satura un rituālkomunikācijas jēdziens. Facebook.com ierakstu izpētei izvēlēta kvantitatīvā kontentanalīze, Latvijas iedzīvotāju viedokļu izpētei izvēlēta anketēšanas metode un daļēji strukturēta intervija. Darba pētījuma rezultāti liecina par to, ka Latvijas valsts simtgades svinēšanas procesā, krievvalodīgie nejūtas piederīgi savai valstij un svinēšanas procesam, kā arī lielāka publikāciju daļa, saistībā ar Latvijas valsts simtgadi, ir par pasākumiem, kas ir organizēti par godu Latvijas simtgadei.
 
Bachelor’s thesis title is “Latvia’s centenary celebration in social media Facebook.com”. The objective of the research is: to find out how the communication of the celebration will be held throughout the Latvia’s centenary events and examine how Latvia’s inhabitants engage in the process of Latvia’s centenary celebration. In the theoretical part of the work are defined the concepts of cultural and event marketing, as well as the concepts of social media, user-generated content and ritual communication. For the research of the posts published on Facebook.com was chosen the quantitative content analysis method, for the research of the opinions of Latvia’s inhabitants were chosen the survey and semi-structured interview methods. The results of the research show that Russian-speaking inhabitants don’t feel like they belong to their country and the process of Latvia’s centenary celebration, as well as majority of publications related to the Latvia’s centenary is about events, organised in honour of Latvia’s centenary.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39375
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV