Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorVišņevska, Solvita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:04:52Z
dc.date.available2018-07-02T01:04:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63851
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39450
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma –,,Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā ,, Kvalifikācijas darbs tika izstrādāts Mg. Paed. Aijas Kalves vadībā. Darba mērķis – teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Kvalifikācijas darba autore pēta un analizē dažādu psihologu, pedagogu un filozofu atziņas par bērnu tikumisko vērtību veidošanu. Darbā tiek sniegts pirmsskolnieka un tikumisko vērtību vispārējs raksturojums, kā arī tiek aplūkotas bērnu daiļliteratūrā aktualizētās tikumiskās vērtības, kas sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstību un veidošanos. Tika izstrādātas metodes un metodiskie paņēmieni darbam ar literatūru tikumisko vērtību kontekstā. Pētījumā tika raksturota pētāmā grupa gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās. Tika izstrādāti vērtēšanas kritēriji un analizēti iegūtie darba rezultāti, lai noskaidrotu bērnu izpratni par tikumiskām vērtībām un to pielietojumu ikdienas situācijās. Darba noslēgumā tika apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību sistēma sekmīgi veidojas, ja literārie darbi tiek izmantoti atbilstoši konkrētai situācijai un bērna izpratnes līmenim. Kvalifikācijas darba struktūra: ievads, divas nodaļas, secinājumi, literatūras un avotu saraksts un pielikuma. Darba apjoms ir 44 lapaspuses, 7 tabulas, 6 attēli, literatūras un avotu sarakstā ir 32 nosaukumi latviešu, angļu un krievu valodās. Atslēgvārdi: pirmsskola, literatūra, tikumiskās vērtības.
dc.description.abstractSubject of the qualification paper - „Formation of moral value understanding in children of senior pre-school age during the study of literary works”. The qualification paper will be developed under te guidance of Mg. Paed. Aija Kalve. Purpose of the research work – to study the formation of moral value understanding in children of senior pre-school age during the study of literary works in theoretical and practical perspective. The author of the qualification paper is studying and analysing findings of various psychologists, teachers and philosophers regarding the formation of moral values in children. The paper provides general description of a pre-school child and of moral values and also studies the moral values emphasized in the children’s fiction literature, which encourage personality development in children of senior pre-school age. Methods and methodical techniques were developed for working with literature under the context of moral values. The study characterizes the target research group both in the beginning and the end of the study. Evaluation criteria were developed and the obtained work results were analysed in order to find out how the children understand the moral values and their application in everyday situations. At the end of the work the results were summarised and conclusions were drawn that the moral value system of the children of senior pre-school age is developing successfully if the literary works are used in accordance with the given situation and the child’s level of understanding. The study was conducted in “X” educational institution, and 12 children aged 5-7 took part in it. Structure of the qualification paper: introduction, two chapters, conclusion, list of literature and references and appendices. Keywords: pre-school, literature, moral values.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjecttikumiskās vērtības
dc.subjectliteratūra
dc.subjectbērni
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeFormation of moral value understanding in children of senior pre-school age during the study of literary works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record