Tēlotājdarbība 5 gadīga bērna radošo spēju attīstībai
Author
Lavrinoviča, Inna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Innas Lavrinovičas kvalifikācijas darba temats ir “Tēlotājdarbība 5 gadīga bērna radošo spēju attīstībai”. Pētījuma hipotēze: bērnu radošās spējas attīstās veiksmīgi, ja tēlotājdarbībā veicināt iztēles attīstību, emocionāli – estētisko uztveri, stimulēt izziņas darbību. Pētījuma mērķis: izpētīt piecgadīga bērna radošo spēju veidošanās iespējas tēlotājdarbībā. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par tēlotājdarbību bērna radošo spēju attīstībai. Pirmā pētījuma daļa ietver šādus aspektus: jēdziena “radošums”, “kreativitāte” un “radošās spējas” būtība, tēlotājdarbība piecgadīga bērna attīstībā, bērna radošas darbības aktivizēšanas iespējas. Empīriskās daļās saturs balstās uz praktisku pētījumu, kurā piedalījās Rīgas X. pirmsskolas izglītības iestādes 10 piecgadīgie bērni. Aprakstītas testu metodikas un to rezultāti dažādos pētījuma etapos. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, 55 lapaspusēm, 7 attēliem, 4 tabulām, 37 izmantotiem informācijas avotiem, 2 pielikumiem. Atslēgas vārdi: Tēlotājdarbība, radošums, radošās spējas, piecgadīga bērna attīstība, zīmēšana, veidošana, aplicēšana. The theme of this qualifying work, written by Inna Lavrinovicha, is “Visual activity for the development of creative skills of 5 years old children”. The hypothesis of the work: creative skills of children develop successfully, if imagination, emotionally-aesthetic perception, stimulation of cognitive activity will be promoted in visual activity. The aim of the work: to explore the development of creative abilities of 5 years old children through visual activity. The theoretical part deals with the pedagogy and psychology scientists' knowledge of visual activity for the development of creative skills of children. The first part of the work includes the following aspects: the essence of the concepts “creative work”, “creativity” and “ creative skills”, visual activity as part of the development process of 5 years old children, opportunities for activating a child's creative activity. The content of the empirical part is based on a practical study involving 10 five year-old children of the Riga X. pre-school educational institution. The description of test methods and their results at different stages of the research are described. Qualification work consists of 2 parts, 55 pages, 7 pictures, 4 tables, 37 sources of information, 2 annexes Key words: visual activity, creative work, creative skills, five year old child development, drawing, creation, applique' work