Logopēda un pirmsskolas pedagoga sadarbība pareizas runas veicināšanai pirmsskolā 2-3 gadus veciem bērniem
Author
Gailāne, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Arvien vairāk bērniem pirmsskolā ir runas un valodas traucējumi. Pie logopēda bērni nonāk tikai vēlākā pirmsskolas vecumā, lai gan optimāls laiks koriģējoši attīstošās darbības uzsākšanai varētu būt jau 3 gadu vecumā. Profilaktiskā virziena attīstīšana ļautu samazināt to bērnu skaitu, kas pie logopēda nokļūst ar ielaistiem runas un valodas traucējumiem. Logopēda un pirmsskolas pedagoga sadarbība veicina pareizas runas veidošanos jau 2 – 3 gadu vecumā. Pētījuma mērķis: izpētīt logopēda un pirmsskolas pedagoga sadarbības iespējas 2 – 3 gadus vecu bērnu pareizas runas veicināšanai. Pētījuma uzdevumi: 1.Izpētīt 2 – 3 gadus vecu bērnu vispārējās attīstības raksturojumu; 2.Analizēt teorētisko literatūru par runas un valodas attīstību un pareizu runu; 3.Raksturot logopēda un pirmsskolas pedagoga sadarbību; 4.Izstrādāt pareizu runu veicinošu rotaļu; 5.Izvērtēt rotaļas iedarbību pareizas runas veicināšanai 2 – 3 gadus veciem bērniem; 6.Apkopot un analizēt iegūtos datus. More and more children in the preschool have speech and language disorders. Children can get to speech therapy only at a later pre-school age, although the optimal time for speech and language disorder correction could be at the age of 3. The development of a preventive approach would help to reduce the number of children who get speech-language disorders and need a speech therapy. The cooperation between the speech therapist and the preschool teacher promotes the correct speech formation at the age of 2 – 3 years. The aim of the research: to study the cooperation between the speech therapist and preschool teacher to promote the correct speech in 2 to 3 year old children. Research tasks: 1. To study the general development of 2 to 3 year old children; 2. To analyze theoretical literature on speech and language development and correct speech; 3. To characterize the cooperation between speech therapist and preschool teacher; 4. To develop a speech-supportive play; 5. To evaluate the effect of the play for the promotion of correct speech in 2 to 3 year old children; 6. To collect and analyze the obtained data.