Pirmsskolas izglītības iestādes un vecāku sadarbība: Latvijas - Lielbritānijas pieredze
Author
Ogbudži, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Temats – „Pirmsskolas izglītības iestādes un vecāku sadarbība: Latvijas – Lielbritānijas pieredze”. Autore – Līva Ogbudži Vadītāja – Sanita Baranova Pētījuma mērķis - salīdzinoši izpētīt pirmsskolas izglītības iestādes sadarbību ar vecākiem Latvijā un Lielbritānijā. Pētījuma uzdevumi – 1.Analizēt teorētisko un metodisko literatūru par pedagoģisko sadarbību, 2.Analizēt normatīvos dokumentus saistībā ar pirmsskolas izglītību Latvijā un Lielbritānijā, 3.Veikt empīrisku pētījumu par pedagoģisko sadarbību pirmsskolas izglītības iestādē Latvijā un Lielbritānijā. 4.Balstoties pētījuma rezultātos, izstrādāt ieteikumus veiksmīgas pedagoģiskās sadarbības veikšanai. Pētījuma jautājums - Kādas ir atšķirības starp pirmsskolas izglītības iestādes un vecāku sadarbību Latvija un Lielbritānijā? Pētījuma metodes: Datu ieguves metodes- •Teorētiskās literatūras analīze, •Dokumentu analīze, •Daļēji atvērtā intervija. Datu apstrādes un analīzes metodes - •Kontenanalīze. Pētījuma bāze - pirmsskolas izglītības iestāde Latvijā, pirmsskolas izglītības iestāde Lielbritānijā, 8 skolotāji. Darba apjoms – 41 lpp. Diplomdarbā ietvertas 2 tabulas, 4 attēli, 9 pielikumi,26 literatūras avoti. Pirmajā daļā analizēta zinātniskā literatūra par pedagoģiskās sadarbības nozīmi, formām, metodēm un barjerām. Pētītas Latvijas un Lielbritānijas pirmsskolas izglītības programmas. Otrajā daļā, empīriskajā daļā tika veiktas intervijas un analizēta iegūtā informācija. Nobeigumā tika izstrādāti secinājumi un ieteikumu veiksmīgai pedagoģiskās sadarbības veidošanai, kā arī ieteikumi par turpmākās pētniecības iespējām. Atslēgas vārdi - pedagoģiskā sadarbība, pedagoģiskās sadarbības barjeras, pedagoģiskās sadarbības formas un metodes, pirmsskolas izglītības iestādes un vecāku sadarbība. Topic – “Preschool and parent’s cooperation: Latvian – Great Britain experience”. Author – Liva Ogbuji. Tutor - Sanita Baranova. Aim of research – Compare Preschool and parent’s cooperation in Latvia and Great Britain. Tasks of research – 1.Analyze theoretical and methodological literature on pedagogical cooperation. 2.Analyze normative documents related to pre-school education in Latvia and the Great Britain 3.Conduct an empirical research on pedagogical cooperation in pre-school educational institutions in Latvia and the United Kingdom. 4.Based on the results of the research, develop recommendations for good pedagogical cooperation. Research question - What are the differences between a pre-school educational institution and parents' cooperation in Latvia and Great Britain? Research methodology: Data mining methods- •Analysis of theoretical literature, •Document Analysis, •Partly open interview. Research base – Preschool in Latvia, nursery in Great Britain, 8 teachers. Bachelor’s work volume - 41 pages, 2 tables, 4 pictures, 9 supplements, 26 literature used. The first part analyzes the scientific literature on the importance of pedagogical cooperation, forms, methods and barriers. Latvian and British pre-school educational programs have been studied. In the second part, the empirical part carried out interviews and analyzed the information obtained. In conclusion, conclusions and suggestions for successful pedagogical co-operation were drawn up. As well as suggestions for future research opportunities. Keywords - Pedagogical cooperation, pedagogical cooperation barriers, forms and methods of pedagogical cooperation, pre-school educational institutions and parent’s cooperation.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Organizaciju sadarbība nozaru politiku tīklojumos: attīstības sadarbības politikas piemērs
Krastiņa, Līga (Latvijas Universitāte, 2006)Nozaru politikas tīklojuma perspektīva tika izmantota, empīriskā pētījumā analizējot organizāciju mijiedarbību attīstības sadarbības jomā. Īpaša uzmanība tika pievērsta valsts iestāžu un nevalstisko organizāciju sadarbībai, ... -
Baltijas valstu sadarbība Eiropas Savienības reģionālās sadarbības kontekstā
Kokoriša, Santa (Latvijas Universitāte, 2014)Baltijas valstu dalība ES determinē nepieciešamību pēc reģionālas sadarbības – atsevišķi to lielums, resursu un zināšanu kapacitāte nespēj nodrošināt sekmīgu ES doto izaugsmes iespēju pilnvērtīgu un optimālu (ar to domājot ... -
Pārrobežu sadarbība kā eiropeizācijas instruments uz ES ārējām robežām.Igaunijas-Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programmas gadījums
Spēlmane, Dace (Latvijas Universitāte, 2017)Eiropas kaimiņattiecību politika ir ievērojami palielinājusi ES sadarbību ar tās kaimiņvalstīm. Pārrobežu sadarbība, kas ir viens no šīs politikas galvenajiem elementiem, tiek uzskatīts par pozitīvas sadarbības modeli starp ...